Budúcnosť značky Alfa Romeo bola do jedného momentu nejasná. Bola otázka, či vôbec bude ešte existovať, lebo predaje boli veľmi nízke. Bolo to aj kvôli tomu, že vyvinula nákladnú a drahú platformu, ktorá slúžila pre modely Giulia a Stelvio. Ale časy sa zmenili a pribudol model Tonale aj s hybridným prevedením. Rozšírenie portfólia bude znamenať aj príchod ďalšieho modelu, ktorý automobilka pomenovala po meste Milano. Bude najmenším v ponuke a prinesie nielen verziu so spaľovacím motorom, ale aj verziu s elektrickým pohonom.
Alfa Romeo stavilo na osvedčenú platformu CMF 2, ktorú používa koncern Stellantis už dlhšie a postavila na nej svoj nový model. Znamená to použitie už osvedčenej novej batérie s kapacitou 54 kWh, ktorú môžete nabíjať výkonom až 100 kW. To by malo znamenať, že z 10 na 80% sa nabije za menej ako pol hodiny. Pritom má základné elektrické Milano výkon 115 kW (156 k) a časom má pribudnúť aj druhá verzia s pohonom všetkých 4 kolies. Tá bude označená doplnkovým názvom Veloce a prinesie výkon až 176 kW (240 k). Táto verzia je však hudba budúcnosti a zatiaľ Alfa Romeo zverejnilo, že dojazd verzie s pohonom predných kolies bude vcelku slušných 410 km.
Druhou možnosťou, ktorá bude mať spaľovací štýl fungovania bude nový hybrid. Má mať výkon 100 kW (136 k), pričom čerpá z 1,2-litrového benzínového trojvalca s prepĺňaním a z elektromotora s výkonom 21 kW (29 k). Ten je umiestnený v tele automatickej šesťstupňovej prevodovky s 2 spojkami. Alfa Romeo potvrdilo, že na elektrickú energiu dokáže Milano s hybridným pohonom ísť, v určitom režime, až 150 km/h. Aj hybrid má časom doniesť ďalšiu verziu, ktorá bude označená kódom Q4. To predsa znamená pohon všetkých štyroch kolies u Alfy Romeo už dlhodobo.
Zatiaľ všetko vyzerá optimálne, dokonca interiér má dostatok priestoru. AlfaRomeo Milano má ponúknuť batožinový priestor s objemom až 400 litrov, čo je rozhodne najviac v triede, ak berieme do úvahy elektrické vozidlá. Predná časť interiéru už trochu pripomína, odkiaľ vanie vietor. Stredový displej využíva najnovšiu generáciu informačno-zábavného systému koncernu Stellantis ubudlo veľmi veľa tlačidiel, ktoré nahradili dotykové funkcie. Displej v strede má uhlopriečku 10,25 palca, pričom rovnakú uhlopriečku má aj displej pred vodičom. Ten však zobrazuje veličiny tradičnejším spôsobom a je takisto ukrytý v tradičnom dvojtubusovom tvare. Toto je charakteristický prvok modelov Alfa Romeo už dlhodobo a aj nový prírastok si ho necháva.
Extrémnejšie je to s tvarmi vonku. Kým zadok môže niekomu pripomínať Kiu EV6, predok je najviac kontroverzný. Svetlá môžu byť z Toyoty Corolla, niektorí hovoria o Renault Captur. Ale stále vidno určité charakteristické črty Alfy Romeo. Takými môžu byť špeciálne zliatinové disky so štandardným priemerom 18 palcov, alebo až 20 palcov za príplatok. Kontroverzná bude určite predná maska chladiča, alebo skôr predná maska celkovo v prípade elektrického auta. Tá totiž vyzerá naozaj zvláštne. V prevedení pre použitie elektrickej energie je do plastu zakomponovaná časť loga automobilky. Pre spaľovaciu verziu je to zase mriežka s písaným logom Alfa Romeo. Pre istotu ale zostáva znak samotný na kapote vo farebnom prevedení.
Alelfe Romeo má model Milano zlepšiť stále krivkajúcu ekonomickú situáciu, ktorú už trochu vylepšuje Tonale, ale stále je možnosť postupu ku viac čiernym číslam. Lenže ani Alfa Romeo to nebude mať ľahké. Predpoklad je, že bude stáť viac ako koncernoví súrodenci, lebo značku Alfa Romeo Stellantis prezentuje ako prémiové vozidlo. Bude sa musieť postaviť nielen modelom DS3, Opel Mokka, Peugeot 2008 a Citroën C3 Aircross, ale aj takým zabehnutým hráčom ako Toyota Yaris Cross, Lexus LBX, či Renault Captur a Nissan Juke. Segment B a časť SUV je totiž preplnený kvalitnými vozidlami s rozumnými parametrami vhodnými aj na úlohu rodinného vozidla.
Čo sú najväčšie zbrane najmenšieho modelu Alfa Romeo? Aj napriek úvodným skepsám bude najväčšou zbraňou dizajn. Alfa Romeo totiž málokto napodobí a práve Milano predvádza budúcnosť tvarov všetkých modelov značky. A takisto bude zbraňou použitie rozumného elektrického pohonu a tiež nového hybridného usporiadania. Oproti ostatným modelom Alfa Romeo by mal byť model Milano aj relatívne lacný. Necháme sa prekvapiť!