Audi Q7 je zombie, miesto novej generácie je naspäť s faceliftom

Niektoré autá sú na trhu dlho kvôli tomu, že sú obľúbené a ich vývoj by stal veľa peňazí. Veď takým bolo napríklad Mitsubishi ASX prvej generácie. Iné autá sú na trhu kvôli tomu dlho, že ak by automobilka vyvíjala nové generácie, tak by neboli dostatočne dlhú dobu na trhu, aby sa zaplatil ich vývoj. Veď každý vie o pripravovanom zákaze spaľovacích vozidiel v roku 2035. Prečo píšem pripravovanom? Lebo stále existuje možnosť, že sa zákaz ešte ďalej posunie, prípadne upraví, alebo sa niečo udeje a všetko bude inak. Audi ale využíva situáciu a najväčšiu SUV platformu poriadne, prináša modernizovanú verziu Q7.

Nemecká automobilka teda prináša iný vzhľad, ale len jemne. Audi Q7 s už druhým modenizovaným tvarom reflektuje to, čo sa udialo na Q8 a má rovnakú štruktúru prednej časti s novými horizontálnymi osemuholníkmi v širšej maske chladiča, ale aj s vertikálnymi otvormi na prívod vzduchu v bokoch nárazníka. To ešte dôležitejšie je azda použitie úplne nových svetelných systémov.

Audi-Q7-FL-II-07 

Audi vpredu použije buď štandardné Full LED, alebo nové HD Matrix LED s dopomocou laseru. Základom je, že laser sa zapne rýchlostiach nad 70 km/h a bude asistovať štandardným LEDkám, ktoré zase využívajú kamery na svoju funkciu a analýzu toho, kedy má čo svietiť. Ak sa vám nebude páčiť štandardné rozmiestnenie svetelných prvkov, tak si viete svetelný podpis upraviť podľa svojich preferencií až v štyroch rôznych scenároch. Rovnako to platí aj o nových zadných svetlách, ktoré budú mať rovnaké možnosti. Teda okrem laseru, samozrejme. Tam by bol zbytočný, ale pracujú s technológiou OLED.

Ďalšou zaujímavou formou vylepšenia je ozvláštnenie vzorkovníka farieb. To je ale princíp, ktorý využívajú všetky automobilky pri podobných zmenách. V prípade Audi Q7 to znamená využitie modrej Ascari, zlatej Sakhir a červenej Chilli. Základnou výbavou pre Audi Q7 sa stanú disky s priemerom 19 palcov s novými tvarmi. A rovnako nové tvary pri modernizácii ukážu aj disky s priemerom 20 až 22 palcov v príplatkovej výbave.

Interiér asi nebolo treba veľmi meniť, lebo zostáva väčšinou rovnaký. Mení sa len výber až z 9 obkladových materiálov. Ale to značí aj zachovanie ovládania všetkého dvomi samostatnými displejmi pod sebou. Či je to optimálne nechám na vás, toto je veľmi individuálne a nemusí sadnúť každému.

Audi-Q7-FL-II-08 

Audi potvrdilo, že modernizácia sa nebude až tak veľmi týkať pohonných jednotiek. Tie základné budú navlas rovnaké. Veď trojlitrový motor V6 spaľujúci naftu predvedie výkon buď 170 kW (231 k), alebo 210 kW (286 k), čiže presne ako po prvej modernizácii. Táto druhá modernizácia zachová aj benzínový motor s objemom 3 litre a výkonom 250 kW (340 k). Vrcholom ale bude SQ7 s štvorlitrovým motorom V8, ale s benzínovým spaľovaním. Ten sa prihlási o slovo s výkonom 373 kW (507 k). Najvýkonnejšia verzia sa má na stovku dostať za 4,2 sekundy, ale má sa aj trochu odlíšiť od ostatných alternatív v ponuke. SQ7 spoznáte podľa oválnych koncoviek výfuku a podľa štandardného balíka čiernych doplnkov karosérie nahradzujúcich chrómové prvky štandardu.

Automobilka zatiaľ oznámila, že toto vozidlo bude stáť od 79 400 € na domácom nemeckom trhu. Základná cena pri Audi Q7 určite nie je relevantná, lebo za základnú cenu si ho určite nikto nekupuje. Existuje totiž veľa doplnkov, ktoré dokážu cenu vystreliť kľudne cez 100 000 €.

Aktuálna ponuka vozidiel Audi