Od BMW očakávate športovo ladené auta, čo rozhodne prevedenia s logom M sú. Ale ešte zaujímavejšie to je, ak sa ku označeniu pridá CS. Teraz automobilka prichádza s najväčšou novinkou, ktorá bude n ajmenšia. M2 CS bude základom ponuky CS, ale zároveň predvedie brutálne výkony a zníženú hmotnosť. Veď hodnoty narástli z pohľadu motora a znížili sa z pohľadu hmotnosti karosérie.
Prvou a najzásadnejšou zmenou je použitie karbónom vystuženého plastu na veľa dieloch. To znižuje hmotnosť, ale hmotnosť znižuje použite priamo karbónových dielov taktiež. Štandardom pre M2 CS bude karbónová strecha a karbonové spätne zrkadlá. Veľkou zmenou, čo sa týka vizuálu auta samotného, bude zadné veko kufra s integrovaným predĺžením a spojlerom na štýl ducktail na Porsche 911. Ale to zďaleka nie je všetko.
Nové BMW M2 CS stojí na 19-palcových zliatinových diskoch vpredu a vzadu má disky s priemerom až 20 palcov. Sú štandardne lakované matnou zlatou farbou, ktorá bude poznávacím znamením a sú kované, aby boli čo najľahšie. Aj toto je predsa princíp, ktorým sa darí ušetriť slušnú časť hmotnosti a naviac je to v miestach, kde je to najviac potrebné. Je to neodpružená hmotnosť. A čím je odpružená hmotnosť väčšia, tým je horšia ovládateľnosť auta a viac trpia nápravy. Takže M2 CS bude úplne brutálnou jazdnou mašinou.
Ďalším bodom do skladačky budú brzdy M Compound. BMW M2 CS ich budem mať štandardne lakované červenou farbou. A ako príplatkovú výbavu ponúkne model BMW M Carbon Brakes, ktoré budú mať keramické kotúče a prispôsobený celý brzdný systém.
Do interiéru tohto vylepšeného modelu sa dostanú tiež diely vyrobené z karbónom vystuženého plastu, ale zo samotného karbónu bude mať M2 CS aj časti sedadiel. Sedadlá sú odľahčené so vstavanou opierkou hlavy, ale stále si zachovávajú elektrické nastavenie a možnosť vyhrievania. Nie je to však jediná zmena vnútri. Okrem tohto sa v M2 CS ukáže aj upravený volant so zrezanou spodnou častou. Bude mať štandardne pádla pod volantom a červený pásik na 12 hodine, aby bolo zrejme, kde je stred a zarovnanie. Sedadlá ponúknu aj podsvietené logo M2 CS, ktoré sa objaví aj na prahových lištách. Samotné logo CS bude naviac aj na stredovej konzole.
Celkovo sa podarilo BMW vďaka tomuto prístupu ušetriť až 30 kg hmotnosti oproti štandardnému BMW M2. Reálne to znamená hmotnosť 1 775 kg. Toto auto nie je ľahké, ale bude jazdiť priam dokonale. O to sa postarajú nielen podvozkové časti, ale aj vylepšený motor. M2 CS totiž posúva výkon o 37 kW (50 k) a krútiaci moment tiež o 50, ale Newton metrov smerom nahor.
Toto nové M2 CS bude najrýchlejším M2 súčasnej generácie. Pokorí štvorsekundovú hranicu zrýchlenia na stovku. Automobilka hovorí, že oproti klasickej M2 sa zrýchlenie zlepší o 0,2 sekundy a dostane sa na 3,8 sekundy. Automobilka z nejakého dôvodu udáva aj zrýchlenie, ktoré sa volá One Foot Acceleration a začína sa rátať až po prejdení jednej stopy, čo je približne 30 cm. V takom prípade je stovka na rýchlomeri za 3,5 sekundy, ale nás nikto neoblbne, všakže!
Zrýchlenie na 200 sa skrátilo o 1,2 sekundy a bude iba za 11,7 sekundy. To už sú čísla, ktoré patria do sekcie superšportov. Veď aj maximálna rýchlosť je posunutá na 302 km/h a to je elektronicky obmedzená.
Tieto výkony sú záležitosťou motora s tromi litrami objemu a šiestimi valcami pekne v rade. Agregát prináša celkový výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 650 Nm. Spolupracuje s automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami a pohonom výlučne zadnej nápravy. Takže je možné, že okrem traťovej zbrane bude toto auto jazdiť občas aj bokom, ak to dovolia lepivé pneumatiky.
BMW M2 CS bude určite čerešničkou na torte modelovej ponuky. Bude obmedzenou sériou už tak vynikajúceho auta. A koľko za túto dáte? V Nemecku je cena stanovená na 115 tisíc eur, ktoré sú bez ďalších príplatkov. V základnej ponuke autá budú štyri farby. Dve budú modré, jedna čierna, jedna sivá. Ale určite budete môcť kúpiť aj prevedenie Individual so špeciálnou farbou. V takom prípade bude vozidlo hodnotnejšie do budúcna. Ak neskončí vo zvodidlách na okruhu.
M2 CS ale nie jediným modelom CS v ponuke. Rovnaké prevedenie získala aj väčšia karoséria M3 a kupé M4. Očakáva sa už len, že CS prinesie aj plug-in hybridný model M5 a to bude potom šialenstvo. Zatiaľ je M2 CS tým najbrutálnejším M2 v ponuke a aj keď má vyššiu cenu, určite si limitovaný počet kusov nájde svojich zákazníkov tak, aby sa predali všetky. Veď zo zbraní na cesty bude stále patriť k tomu dostupnejšie mu.
Horším faktom ostáva, že za podobné peniaze je aj základná verzia Porsche 911. Teda približne. Ale takú okreskovú radosť a okruhovú výhru ako prinesie M2 CS základné Porsche asi nedokáže sprostredkovať. Jedinou výhodou štutgartského automobilu teda môže byť, že má aj verziu s manuálnou prevodovkou. Pri BMW M2 je taká dostupná iba pre základnú alternatívu, nie pre prevedenie M2 CS. No a M2 CS ostáva ešte stále príkladne praktickým vozidlom s batožinovým priestorom dosahujúcim objem 425 litrov a potenciálom prepravy prilieb a možno aj jedného kolesa. Ešte má aj 4 sedadlá.