Japonská automobilka Toyota vyrába aj malé vozidlá. Môže si to dovoliť, lebo mix vozidiel je taký, že má priestor pre všetkých a hybridy výrazne pomáhajú. Lenže najmenší model Aygo X bol zatiaľ stále bez hybridného pohonu a využíval iba litrový trojvalec. To sa mení a automobilka do malého modelu, pri modernizácii, nainštalovala rovnaký systém ako má väčší Yaris.
Základom modernizácie je ale nová predná časť sformulovaná prednými svetlami a inou mriežkou chladiča. To si vyžiadalo aj zmenu kapoty a hlavne zmenu nárazníka. Takto sa auto viac približuje tomu, čo predstavuje aktuálny model C-HR, či hybridný priekopník Prius. Celkovo sa tvár vozidiel určených do miest pomaly stretáva v rovnakom bode. Automobilka prezradila, že nové Aygo X, teda vylepšené, bude mať aj upravenú ponuku zliatinových diskov. Budú mať priemer buď 17, alebo 18 palcov, v závislosti od zvolenej výbavy.
Ponuku modelov Aygo X určite ozvláštni aj možnosť použitia dvojfarebného lakovania karosérie s inou farbou strechy, ktorú si môžete vybrať a môže byť čierna. Nové Aygo X Hybrid sa stále bude vyrábať v českej fabrike v meste Kolín, kde sa vlastne vyrába už od začiatku produkcie tohto malého modelu. Práve fabrika tiež oznámila, že prechádza zmenami a veľa komponentov je z recyklovaného materiálu, alebo s rastlinným pôvodom. Na zníženie uhlíkovej stopy využíva fabrika aj solárne panely.
Najväčšie prekvapenie prichádza vo forme faktu, že pri vylepšení Aygo X sa nezmenil interiér. Myslím teraz veľkostne. Už aj tak má objem kufra stále 231 litrov a rázvor 2 430 mm, čo je pre takto malé auto vskutku použiteľné. A hodnoty pre malého krpca sú priam výborné.
Predná časť predvádza nový 7-palcový displej pred vodičom a vylepšením prešlo aj ovládanie klimatizácie. V štandardnej výbave budú dve USB-C na nabíjanie a zároveň sa budete môcť spoľahnúť aj na rôzne ďalšie prvky, napríklad na bezdrôtové nabíjanie vo vyšších výbavách. Toyota Aygo X pridáva nové prvky, ktoré ju robia zaujímavejšou a ešte viac jedinečnou. Aj keď na našom trhu určite jedinečná ostáva, lebo takto malé autá už takmer neexistujú. Jedným z mála konkurentov môže byť Fiat 500 a Fiat Panda.
Lenže to najzaujímavejšie sa udialo v skrytých častiach pohonu. Systém využíva dve pozdĺžne batérie umiestnené pod zadnou sedačkou, ktoré dávajú energiu elektrického motoru a fungujú na hybridnej báze. Všetko rieši prevodovka eCVT a kombinovaný výkon elektromotora a spaľovacieho motora s objemom 1,5 litra a tromi valcami, je slušných 85 kW (116 k). To je o 32 kW (44 k) viac ako malo Aygo X pred modernizáciou s litrovým trojvalcom. Toto je zárukou dosiahnutia emisií 86 gramov CO2 na kilometer, ale aj zárukou toho, že na stovku sa dostanete za 10 sekúnd.
Toyota Aygo X teda využíva rovnaký systém pohonu ako má aj malý Yaris, ale ide na to trochu iným štýlom. Komponenty sú inak umiestnené, aby sa zmestili do malého vozidla a práve Aygo X sa teda môže stať jedným z najúspornejších mestských vozidiel so spaľovacím motorom. Toyota Aygo X je určené do mesta, čomu zodpovedá aj polomer otočenia 4,7 metra.
Od roku 2022, kedy automobilka vozidlo uviedla sa podarilo predať 287 000 kusov. Je najdostupnejším vozidlom Toyoty v Európe a s novou verziou sa začne predávať koncom roka 2025.
Tým ale novinky nekončia. Toyota Aygo X prinesie aj možnosť vybaviť GR Sport, ktorá trochu vymení vizáž a prinesie aj iné jasné charakteristiky. GR Sport je športové prevedenie väčšiny súčasných modelov. Toyota Aygo X preto dostane inú mriežku s špecifickým sitom vytvárajúcim efekt písmena G, ale dostane aj upravené nárazníky celkovo. GR Sport prinesie aj zaujímavosti do interiéru. Ukáže totiž tému s čiernou a sivou kombináciu.
Prevedenie GR Sport ale bude aj dynamickejšie. Bude využívať upravený podvozok s tuhším nastavením a špecifické zliatinové disky. Nový podvozok by mal autu zabezpečiť lepšiu charakteristiku aj pri nakláňaní v zákrutách. Automobilka Toyota hovorí, že aj do modelu Aygo X GR Sport prinesie tiež inak nastavený posilňovač riadenia, ktorý by mal zjednodušiť dynamickú jazdu a mal by mať väčšiu odozvu vo volante. Ak sa to pri elektronickom posilňovací vôbec dá.