Automobilka DS vznikla odštiepením od koncernu Citroën, pričom sa stala luxusnou značkou Stellantisu. Vyrába vozidlá, ktoré sú unikátne, majú špecifický dizajn a zároveň dokážu zaujať ponukou kvality a technológií. Aktuálna ponuka obsahuje niekoľko áut, z ktorých DS4 je na trhu už relatívne dlho. A preto je jasné, že sa dostáva do momentu, kedy treba modernizáciu. Lenže označenie DS4 už z ponuky vypadáva a nahradí ho DS No 4, po vzore novej vrcholnej limuzíny DS No 8, ktorú osedlá aj francúzsky prezident.
Ale poďme na to pekne postupne. Základom zmien je úplne nový a výrazne vylepšený exteriér. Najväčšie zmeny vidno vpredu, kde sa neschová o 12 mm predĺžená kapota. Vytvára omnoho širší dojem a auto pôsobí ako keby malo viac ako 1 870 mm šírky. Môže za to aj vertikálny pás prepájajúci predné svetlomety. Ten sa združuje v strede v podsvietenom znaku a dáva autu punc exkluzivity.
Prednú časť ešte zdobia aj maticové LED svetlá, ktoré sú upravené špeciálnymi nápadmi z Francúzska. Nie sú to len maticové svetlá ako-také, ale majú aj možnosť prisvecovania ďalšími reflektormi. Toto by malo zaručiť optimálne pokrytie svetlom aj v noci a čo najkomfortnejšiu jazdu za každého denného scenára. Aj nočného. Takto prevedené svetlá naviac vytvárajú špecifický podpis, ktorý okamžite dokáže identifikovať vozidlo a aj napriek tomu je odlíšiteľné od jednotlivých modelov tejto francúzskej luxusnej automobilky.
Zboku toho asi nebolo treba veľa robiť, najmä vidno 19-palcové zliatinové disky ako štandard, pričom niektoré prevedenia budú mať za príplatok aj disky s priemerom 20 palcov. Zadná časť si tiež priniesla nové svetlá a celkovú širšiu vizáž. Zadné svetlá sú prepojené čiernym lesklým pásom, ktorý ale nesvieti. Samotné telesá svetiel zase prinášajú tmavý chróm ako základný stavebný prvok, cez ktorý žiari mriežka.
DS No 4 je vozidlo s celkovou dĺžkou 4 400 mm, čo ho radí do nižšej strednej triedy, alebo segmentu C, ak chcete takto. To by mohlo hovoriť aj o interiérovom priestore, o ktorom ale viac vypovedá rázvor 2 670 mm. V realite je vzadu štedrý štýl, ktorý je dostatočný aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Šírka 1 870 mm zase hovorí o dostatočnej veľkosti pre ramená a lakte.
V takto veľkom aute je dokonca aj rozumný batožinový priestor, ktorý sa ale líši podľa prevedenia. Základné prevedenie s hybridom má 430 litrov, PHEV má 360 litrov a plne elektrické DS No 4 E-tense dosahuje na métu 390 litrov. Do kufra sa viete dostať cez elektricky ovládané veko, ktorý otvoríte podkopnutím pod nárazníkom. Čiže handsfree funkcia tu stále je.
V prednej časti je vylepšená verzia systému DS Iris, ktorý lepšie spolupracuje s pripojením a dokáže optimálne plánovať trasu podľa nabíjania pre elektrické verzie. Taktiež dokáže vodiča inštruovať ako jazdiť s elektrickým autom, prípadne je tu možnosť aj predhrievania batérie v prípade plnej elektriky. Toto auto stojí na platforme EMP2 a z toho vychádzajú aj možnosti pohonu. Ale ak sa vrátime do interiéru, tak treba vedieť ešte aj zopár ďalších pikošiek, ktoré ale boli dostupné už predtým.
Už pred modernizáciou boli zabudované neviditeľné výduchy DS AIR, ktoré sú tenké, ale funkčné. Podľa zvolenej verzie môžete mať kvalitné látky a plochy, alebo alcantaru. Za príplatok bude zase koža Nappa v rôznych farbách. Vo výbave sa ocitne aj systém audia Focal Electra, ktorý bude mať 14 reproduktorov a výkon až 690 W. Práve tento systém reproduktorov je dôležitý, lebo prináša aj zadné dvojvrstvé okná, aby bola reprodukcia hudby ešte lepšia ako v štandardnom vozidle.
Pohonné sústavy vychádzajú z toho, čo predstavili iné automobily na platforme MEB2. Znamená to, že na výber budú spaľovacie motory, ale môžete rovno zabudnúť na to, že v ponuke bude naďalej naftový štvorvalec. Ten ustúpil a automobilka teraz využíva vo veľkom iba benzínové motory a elektrickú energiu. DS No 4 nebude výnimkou a našťastie ponúkne aspoň tie spaľovacie agregáty a pol cestu medzi spaľovacími a elektrickými.
Úplný základ DS No 4 bude poháňať motor označený Hybrid 145. Ten bude mať kombináciu elektrického motora umiestneného v šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovke. Tento elektrický motor dokáže dosiahnuť maximálny výkon 21 kW (28 k), ale to naozaj len v maxime, a štandardne sa podieľa výkonom 9 kW (12 k). Druhým partnerom do tohto spolužitia je 1,2-litrový benzínový trojvalec, ktorý bol nanovo skonštruovaný s ohľadom na použitie v elektrifikovanom systéme. Automobilka tvrdí, že na elektrickú energiu toto auto bude jazdiť až polovicu času v mestskom prostredí a využíva na to automatické nabíjanie pri brzdení. Krútiaci moment vozidla bude relatívne slušných 230 Nm, skoro ako pri naftových motoroch, a výraznou devízou motora má byť efektivita pri jazde. Práve toto prevedenie disponuje najväčším kufrom zo všetkých alternatív nového DS No 4.
Ak by ste chceli viac výkonu, tak môžete siahnuť po plug-in hybride dosahujúcom celkovú hodnotu 165 kW (225 k). Plug-in hybrid na dosiahnutie výkonu využíva 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalec dosahujúci 132 kW (180 k). Už ten je dostatočne úsporný, ale funguje ako hybrid aj s vybitou batériou. Na to využíva elektrický motor s výkonom 92 kW (125 k). Elekotrmotor je zabudovaný do novej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá má optimalizovať nielen spotrebu, ale aj výkony. Veď na stovku sa toto vozidlo dostane za 7,1 sekundy. Ak by sa to porovnalo s predchádzajúcim prevedením s rovnakým výkonom, tak zmena znamená zlepšenie času o 0,3 sekundy.
Vylepšený plug-in hybrid dokáže prejsť na nabitie až 81 km. To je o 30 % viac ako mala predchádzajúca verzia. Môže za to vylepšená batéria s čistou kapacitou 14,6 kWh. Nabíjanie tejto batérie bude možné štandardným striedavým prúdom. V základnej výbave DS No 4 ponúkne výkon 3,7 kW a za príplatok môžete mať až 7,4 kW. Podľa toho, čo som zisťoval nie je možné dodatočne vymeniť palubnú nabíjačku v reálnych sumách. Takže ak budete mať raz auto s nabíjaním výkonom 3,7 kW, tak sa s tým jednoducho musíte asi zmieriť.
Absolútnou novinkou pri absencií dieslového motora bude použitie elektrickej verzie No 4 E-tense. Táto verzia prinesie výkon 157 kW (213 k) a krútiaci moment 343 Nm. Platforma umožňuje pohon prednej nápravy, takže tomu nebude inak ani v tomto prípade.
Vozidlo bude mať energiu uskladnenú v akumulátore s kapacitou 58,3 kWh, ktorá umožňuje práve dojazd 450 km na plné nabitie. Nabíjanie bude možné štandardne výkonom 11 kW striedavého prúdu a až 120 kW jednosmerného prúdu. Znamenalo by to, že energiu na 100 km načerpáte za 11 minút a z 10 na 80 %, čo je porovnateľný údaj sa viete dostať za pol hodiny. Inú alternatívu, napríklad pohon všetkých 4 kolies, automobilka neplánuje. Bola by v tomto segmente zbytočná a tu sa hrá najmä o nízku spotrebu rozumné prevádzkové náklady aj prémiových vozidiel.