Ford myslí aj na karavany, s Westfaliou ponúkne nový Transit Custom Nugget

Automobilka Ford už dlhé roky predvádza, že dokáže ponúknuť aj alternatívu k zabehnutým karavanovým prestavbám jednotlivých automobiliek. Marco Polo a California majú teda konkurenta aj naďalej, lebo prichádza nová generácia modelu Ford Transit Custom Nugget. Bude niečím špecifická a ponúkne niekoľko zaujímavosti, ktoré bežne vozidlá nemajú. A pritom bude stále využívať dizajn najnovšej generácie tejto dodávky.

Čo teda Transit Custom Nugget je? Je to v prvom rade autom, ktoré vzniklo zo spolupráce, dlhodobej, s firmou špecializujúcou sa práve na tieto prestavby. Ak vám nič nehovorí Westfalia, tak ste sa medzi karavanmi ešte nikdy nepohybovali, ani ste nevyužívali prívesy. Firma Westfalia je dlhodobo úpravca a výrobca karavanov a spájacích zariadení. Nemecká firma s automobilkou Ford už spolupracuje dlhé roky a začiatok spoluprácu sa datuje už do osemdesiatych rokov.

2023_FORD_Transit_Custom_Nugget_02

V prípade Transitu Custom Nugget najnovšej generácie je využitie nových technológií naozaj nutnosťou. Veď auto, ktoré vyzerá ako obyčajná dodávka a viete o ňom len vďaka markíze, predvádza novú strechu. Pod výklopnou strešnou časťou sa nachádzajú dve spojené lôžka. A stále to nie je všetko, čo strecha ponúka. Za príplatok môže byť táto výklopná časť vybavená aj možnosťou solárneho dobíjania. To znamená, že cez celú strechu môže byť solárny panel, ktorý bude energiou zásobovať všetky vnútorne spotrebiče, ktoré bežia počas dňa v zaparkovanom aute tak, aby nemuseli vybíjať niektorú zo vstavaných batérií.

Zovňajšok vozidla bude ešte možnosť ozvláštniť napríklad stanom v zadnej časti. Bude sa spúšťať z výklopného veka a ponúkne tak priestor pre varenie, či sprchovanie.

V zadnej časti Fordu Transit Custom Nugget bude totiž kuchyňa. Je to v ostrom kontraste s konkurenciou, ktorá kuchyňu umiestňuje za vodiča. Tu máte predsa viac miesta a kuchyňa v tvare L disponuje nielen zásuvkovou chladničkou, ale aj umývadlom s nádržou na odpadovú vodu. Je tu aj sprcha, využiteľná nielen na čistenie veci, ale, vďaka teplej vode, aj na klasické sprchovanie. A tu príde príplatkový stan ako vynikajúca možnosť oddelenia od vonkajšieho sveta.

Interiér teda ponúka dve lôžka v hornej časti, ale aj dve lôžka po sklopení sedadiel v druhom rade. Predné sedadlá sú naviac otočné, čím vznikne akýsi obývačkový systém usporiadania interiéru.

2023_FORD_Transit_Custom_Nugget_10

V prednej časti Ford Transit Custom je však niečo, čo je úplný unikát pre tento model. Konečne je možné využiť aj služby automatickej viaczónovej klimatizácie. Minulá generácia totiž mala iba klasickú manuálnu klimatizáciu. Na prístrojovej doske je okrem jej pár tlačidiel aj masívny displej zobrazujúci informačno-zábavný systém SYNC 4. Je pripravený aj na konektivitu a ponúka bezdrôtové prepojenie nielen s Android Auto, ale aj s Apple CarPlay.

Ďalšia dotyková obrazovka je v zadnej časti modelu. Má uhlopriečku 7 palcov a môžete si na nej nastavovať vyhrievanie, kúrenie, chladenie, ale aj osvetlenie. Taktiež poskytuje prehľad o aktuálnom stave vody a stave nabitia jednotlivých batérií. Na zadnom displeji bude zjavne aj zobrazenie ako funguje strešný solárny panel.

Ford začne toto auto ponúkať už v tejto dobe na objednanie a prvé kusy prídu začiatkom budúceho roka. Zo začiatku budú dostupné výhradne s dvojlitrovým naftovým motorom skombinovaným s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Tento motor bude mať výkon 125 kW (170 k) a bude poháňať výlučne predné kolesá. Pohon všetkých 4 kolies bude za príplatok. Základná cena v Nemecku bola stanovená na 76 500 €.

2023_FORD_Transit_Custom_Nugget_17

Koncom budúceho roka ešte pribudne jedna motorová alternatíva. Bude ňou plug-in Hybrid pochádzajúci z modelu Kuga. Bude sa spoliehať na 2,5-litrovú spaľovaciu časť so štyrmi valcami a k nej sa pridá elektromotor. Energiu bude čerpať z batérie s kapacitou 11,8 kWh a na jedno nabitie prejde 30 km. Pri PHEV bude cena určite vyššia, ale vyšší je aj výkon. Táto verzia dosiahne 169 kW (230 k). Nepredpokladám, že plug-in hybrid ponúkne pohon všetkých 4 kolies, lebo potom by to bolo auto vážiace takmer ako mesiac.

Ponuka takto prerobených dodávok však nie je úzka. Svoje má nielen koncert Stellantis, aj keď len na elektrickom poli, ale nesmieme zabudnúť ani na dvoch tradičných a vážnejších konkurentov. Nimi sú predsa Mercedes Vito Marco Polo a Volkswagen T7 California. V tejto bitke bude mať Ford hlavnú výhodu v nižšej celkovej cene.

Aktuálna ponuka vozidiel Ford