Najvýkonnejšia Kia je elektromobil a chce zaútočiť na Teslu

Kia sa podujala na zaujímavý krok. Predstavila nový elektromobil, ktorý má hneď niekoľko špecifík. Nie je vyslovene prvým elektrickým auto, ktoré automobilka spravila, ale je prvým, ktoré má obrovský výkon. Práve nový model EV6 sa stane najvýkonnejšou Kiou v histórii značky.

Nový elektromobil Kia EV6 bude mať veľmi jednoduchý štýl, presne taký, ako je pre súčasné elektromobily príznačný. A svojim profilom sa najviac podobá na Teslu Model 3. Nasvedčujú to aj rozmery vozidla. Dĺžka je 4680 milimetrov, šírka 1880 milimetrov a výška 1550 milimetrov. Vlastne až na tú výšku to je presne Model 3, výškou akoby sa EV6 chcelo pasovať na úroveň Modelu Y, či skôr presne medzi tieto dve konkurenčné vozidlá.

Aj napriek svojej šírke má však spredu vizuálny hendikep. Vďaka tvaru svetiel vyzerá omnoho užšie ako reálne je. Zozadu to tak nie je a práve tu nová elektrická Kia vyzerá masívnejšie. Dôležitou hodnotou je však aj rázvor osí kolies. Ten dosahuje až 2,9 metra, čo naznačuje dostatočný priestor aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Rodinné vzťahy hovoria o tom, že práve EV6 je približne tak veľké ako Hyundai Ioniq 5.

Interiér je teda priestranný a Kia nezabudla ani na batožinový priestor. Ten má objem 520 litrov a k nemu sa pridáva ešte kufor vpredu, ktorý niektorí nazývajú Frunk (Front tRUNK). V prípade verzie s pohonom zadnej nápravy má objem 52 litrov a ak EV6 disponuje pohonom oboch náprav, tak je zmenšený na 20 litrov, čo je takmer objem niektorých priečinkov v interiéri.

Kia však nezostane len pri bežných verziách a práve tou najvýkonnejšou bude GT. To bude mať dva elektromotory, ktorých kombinovaný výkon bude 430 kW (585 k). Krútiaci moment tejto verzie bude celkom masívny, až 740 Nm, pričom o elektromobiloch je známe, že majú jeho nábeh veľmi ostrý.

Najvýkonnejšia verzia má zrýchlenie na stovku v priebehu 3 a pol sekundy. Kia uvádza maximálnu rýchlosť 260 kilometrov za hodinu. Tiež však zástupcovia hovoria, že tieto hodnoty sú zatiaľ teoretické a môžu sa ešte zmeniť pokiaľ sa rozbehne sériová produkcia. Čo je však jasné, tak najvýkonnejšia verzia bude mať samosvorný diferenciál, aby lepšie zvládala ostrejšiu jazdu aj v zákrutách.

Kým najvýkonnejšia verzia bude mať štandardne 77,4 kWh batériu. V ponuke bude aj verzia s menšou kapacitou. Tá bude 58 kWh a bude kombinovaná štandardne so zadným elektromotorom. Avšak ani jedna z týchto dvoch verzií neposkytne najlepší dojazd. Tá bude výsadou verzie kombinujúcej zadný pohon s batériou s väčšou kapacitou. Podľa WLTP je dojazd veľmi pekných 510 kilometrov.

Kia oznámila, že pri použití väčšej batérie bude možné zvládnuť nabitie na 100 kilometrov jazdy iba za 4 minúty a 30 sekúnd. Pritom z 10 na 80 percent je možné elektromobil nabiť za 18 minút. To už sú reálne funkčné hodnoty, ktoré by mohli fungovať aj v každodennej prevádzke. Výhodou EV6 bude aj revezný tok energie. Z batérií dokáže udržiavať 55-palcový televízor a domovú klimatizáciu po dobu viac ako 24 hodín. Tiež dokáže pôsobiť ako záložný zdroj energie pre iné elektromobily. Ak teda napríklad Nissanu Leaf dojde energia, tak ju bude možné doplniť z Kie EV6.

Automobilka oznámila, že výroba nového elektromobilu bude prebiehať v Južnej Kórei a do predaja sa dostane v druhej polovici tohto roka. Na niektorých trhoch je už spustený rezervačný systém.

 

Aktuálna ponuka vozidiel KIA