BMW má celkom zaujímavú stratégiu zverejňovania svojich modelov. Najskôr zverejní auto samotné s oklieštenou ponukou motorov a potom postupne pridáva agregáty tak, aby bolo stále na očiach. Nie je tomu inak ani v prípade BMW radu 5, ktoré sa najskôr odprezentovalo základnými mild hybridmi v kombinácii najmä s dvojlitrovými štvorvalcami na naftu a benzín. Druhou závažnou alternatívou pri predstavení bola elektrická verzia i5 znova s viacerými modifikáciami. Aktuálne prichádza rozšírenie modelovej ponuky a ponuky agregátov o nové verzie s pohonom na kombináciu elektrickej energie a benzínu. Áno, sú to plug-in hybridy.
Nemecká automobilka predviedla rovno dve plug-in hybridné verzie. Najslabšia ponesie označenie 530e a bude mať dvojlitrový štvorvalec spojený s elektrickým motorom, ktorých súhra zabezpečí výkon 221 kW (300 k) smerovaných cez osemstupňovou automatickou prevodovkou na zadné kolesá. Celkom vyčerpávajúce, ale to asi hovorí všetko o výkonoch auta. Krútiaci moment je tiež celkom pekných 450 Nm. Druhou stránkou veci je, že v podlahe bude mať umiestnenú relatívne veľkú batériu bude mať kapacitu až 19,4 kWh. BMW tvrdí, že na nabitie prejde toto vozidlo až 100 km a v cykle WLTP potrebuje v rozmedzí 0,6 až 1,0 litra benzínu na 100 km.
Druhou alternatívou, teraz už pohonom všetkých štyroch kolies, bude verzia označená ako 550e xDrive. O pohone všetkých 4 kolies už teda hovorí samotný názov, ale nehovorí o tom, čo auto poháňa. Kým donedávna bolo stále označenie 550 vyhradené osemvalcom, teraz už je to radový šesťvalec objemom tri litre, ktorý spolu s elektromotorom produkuje výkon 360 kW (489 k) a masívny krútiaci moment až 750 Nm. Tu však prichádza tienistá stránka veci, auto váži viac vďaka väčšiemu motoru a pohonu aj prednej nápravy. Tieto hardvérové detaily si vyžiadali daň vo forme menšieho dojazdu na plné nabitie batérie. Ak teda začnete so 100 %, tak na nulu sa dostanete za 90 km. Aj to je veľmi príjemné zistenie! Ešte príjemnejšie je však zistenie, že verzia 550e xDrive zrýchli na 4,3 sekundy. Kým 530e môže maximálne zrýchliť na 230 kilometrov za hodinu, 550e xDrive má obmedzovač rýchlosti nastavený na 250 kilometrov za hodinu. Ak však využívate iba elektrickú energiu, tak s tou zvládnete aj diaľničné tempo. Spaľovací motor sa pripojí až nad 140 kilometrami za hodinu.
Kým toto boli celkom rozdielne veci, niektoré fakty sú spoločné pre obe vozidlá. Je to napríklad nabíjanie. Batériu nabijete za 3 hodiny a 15 minút, čo znamená, že nabíjací výkon je 7,4 kW. Tu treba poznamenať, že konkurencia má aj výkonnejšie jednosmerné nabíjanie s výkonom až 50 kW. Áno, hovorím o Mercedese, ktorý ho prezentuje už vo viacerých modeloch. Spoločnými prvkami pre obe verzie s plug-in hybridnou technológiou postavených na novom BMW radu 5 je aj použitie adaptívnej rekuperácie s inteligentným riadeným úrovne rekuperovania a brzdenia a tiež štandardné použitie 19-palcových diskov. Tých paralelných skutočností a prvkov výbavy bude určite viac, ale jednou z nich je aj samotná veľkosť vozidla. Tu sa nič nemení a dokonca BMW nesiaha ani na kufor, keďže batéria sa s prehľadom zmestila pod podlahu. Veď má na ňu miesto je vďaka zdieľaniu platformy s elektrickým modelom.
Ale naspäť v tej veľkosti. BMW radu 5 ma totiž dĺžku až 5 060 milimetrov, čo už je toľko, koľko mal kedysi väčší model BMW radu 7 v krátkom prevedení. Vlastne to celkom aj hrá do hierarchie vozidiel z Mníchova. Každý už predsa počul o fakte, že BMW radu 7 bude už iba dlhé. Takže BMW radu 5 prechádza do pozície krátkeho BMW radu 7. A je teda otázka, akým spôsobom narastie BMW radu 3 a koľko priestoru poskytne pre BMW radu 1 sedan v budúcnosti. Alebo sa objaví ešte MINI sedan. Ale to už je celkom šialená predstava a vízia.
Ak vás plug-in hybridy od BMW v tomto modelovom rade oslovili, tak si zbehnite svoj vlastný nakonfigurovať. Konfigurátory by mali byť už dostupné v týchto dňoch a prvé kusy sa majú ku zákazníkom dostať v druhej polovici novembra.