Porsche 911 GTS sa pripravuje na budúcnosť hybridom

Nemecká automobilka Porsche ukázala svoj modernizovaný model 911. To, čo väčšina ľudí považuje za ideálne športové auto prichádza so závažnými zmenami. Týkajú sa síce najmä jednej konkrétnej verzie, ale je predpoklad, že sa rozšíria aj do ostatných. Tým najviac zasiahnutým modelom bude 911 GTS.

Porsche pre model vytvorilo úplne nové pohonné ústrojenstvo, ktoré úplne zabúda na manuálnu prevodovku. Bude mať iba automat a to hneď z jedného závažného dôvodu. V telese 8-stupňovej automatickej prevodovky s dvomi spojkami bude totiž elektrický motor. Prinesie výkon 40 kW (55 k) a krútiaci moment 150 Newton metrov, ale bude pritom čerpať z malej batérie s kapacitou 1,9 kWh.

Celý hybridný systém bude poháňať nielen elektrický motor, ale aj elektrické turbo. Má znížiť reakčnú dobu na roztočenie lopatiek a elektrický motor s výkonom 11 kilowattov bude umiestnený priamo na hriadeli turba. K tomu všetkému sa ešte pridáva úplne nový spaľovací motor s objemom 3,6 litra a pekne, klasicky, so 6 valcami na plocho. Motor bude využívať niektoré technológie z agregátu vo verzii GT3.

24_PAG_G188_911_Vorshooting_1012_Energy__A3_RGB 

Celkový výkon systému bude 398 kW (540 k) a krútiaci moment sa dostane na 610 Newton metrov. V realite to má znamenať, že na stovku sa vozidlo dostane za 3 sekundy. Nový motor tiež zabudne na remeňový rozvod pre príslušenstvo a miesto neho využije na pohon klimatizácie a elektrického posilňovača riadenia práve elektrické motory. Batéria nového systému si našla miesto pod prednou kapotou v oblasti kufra, ale nezasahuje do neho. Využíva totiž priestor, kde predtým boli komponenty pre 12-voltový akumulátor. Ten Porsche presunulo zase do zadnej časti pod policu pod oknom.

To však nie je všetko, čo sa zmenilo. Porsche zmenilo aj vzhľad prednej časti, v ktorej sú výrazné lamely otvoroch na prívod vzduchu. Sú aktívne a dokážu sa uzatvárať. Aktívna aerodynamika dokáže zlepšiť koeficient odporu vzduchu, alebo privádzať ešte viac vzduchu k chladičom agregátu. Nové budú aj zliatinové disky s priemerom až 21 palcov a zadná náprava dostane obutie širšie o centimeter oproti predchádzajúcej generácii. Porsche 911 GTS získa do štandardnej výbavy aj natáčanie zadnej nápravy. Natáčanie zadnej nápravy má zlepšiť manévrovanie a stabilitu pri ostatných prejazdoch zákrut.

image9_1024x576_A3_RGB 

Interiér sa tiež odlíši a zo zmeny niektorí nebudú nadšení. Porsche totiž odstránilo tradičný ručičkový otáčkomer a miesto neho bude digitálny displej. No a ešte jedna zmena prichádza do všetkých verzií modelového radu. Porsche 911 už nebude mať štandardne zadné sedadlá. Štandardom bude iba dvojica predných sedadiel, tie zadné dve si môžete zvoliť ako výbavu bez príplatku.

Cena nového 911 GTS narastie. Zo súčasných 155 000 € pred modernizáciou sa dostane až na 170 000 €, ktoré si môžete upraviť rôznymi príplatkovými prvkami. Cena je zjavne odôvodnená vďaka novým technológiám.

Porsche ale upravilo aj základné verzie. Nebudú mať síce hybridný doplnok, ale niečo sa zmení. Motory v základných verziách 911 Carrera a 911 Carrera S získajú turbá a medzichladiče s výkonnejších modelov pred modernizáciou. Budú mať konkrétne komponenty z verzií 911 GTS a 911 Turbo. A rovnako ako pre nové 911 GTS, aj pre tieto modely zmiznú zo základnej výbavy zadné sedadlá. Je to asi z dôvodu ušetrenia hmotnosti. A keď som pri tej hmotnosti, tak pri modeli 911 GTS sa kvôli hybridnému systému jemne zvýšila. Narástla o 50 kg. Nie je to veľa, ale je to znova posun smerom nahor.

Aktuálna ponuka vozidiel Porsche