Privítajte kráľa, BMW M4 CS prichádza na trón

Nemci to jednoducho vedia, BMW musí mať športové modely a bez nich by stratilo časť charakteru. Nie je to len o vrcholných M-kových, ale aj o tých, ktoré majú za tradičným označením tiež toto legendárneho písmena. Avšak niektoré vozidla sú jednoducho viac ako tie ostatné a úplne najviac z modelu 4 sa skrýva práve v novom BMW M4 CS.

BMW M4 CS bude vychádzať z toho, čo začalo BMW M3 CS. Je to celkom logické a celkom jasné pokračovanie. Môžeme sa teda tešiť na veľmi podobné vylepšenia a na veľmi podobnú cenovú politiku. rozdielom bude akú karosériu budú autá mať.

BMW M4 CS bude nefalšované kupé s okruhovými ambíciami. Novinka predvedie inak tvarovaný predný nárazník, ale hlavne trochu vylepšenú prednú masku s červeným lemovaným, ktoré je charakteristické pre modely CS. Takisto charakteristické sú aj žlté segmenty v predných svetlometov, ktorým sa nevylho ani BMW M4 CS.

P90548548_highRes 

V zadnej časti bude žiariť upravený nárazník a okolo auta bude zreteľných niekoľko karbónových dielov. BMW stavilo na výrazný vzhľad a preto na začiatok použije iba dve farby. Buď môžete mať lesklú modrú, alebo matnú zelenú sa označením Frozen Isle of Man. Ak by ste nevedeli, ostrov Man je v prielive medzi britskými ostrovmi a koná sa na ňom pretek Tourist Trophy, ktorý na motorkách žmýka z jazdcov absolútne maximum. Nie som si istý ako je to teraz, ale donedávna na ostrove bola neobmedzená rýchlosť. Z geografického okienka naspäť k autu. Nová verzia BMW M4 CS stojí na diskoch s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. V štandardnej výbave bude mať pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 a bez príplatku bude možné zvoliť Pilot Sport 2R.

Pokračujeme zmenami vnútri. Prístrojová doska má veľa alcantary a karbónu, rovnako ako zvyšok interiéru. Dokonca aj zvonka je karbónom vystúžený plast, čo je záruka nižšej hmotnosti. V interiéri má vodič na seba natočený sklený panel s dvomi displejmi a operačným systémom BMW Operating System 8.5. Dá sa ovládať buď dotykom, alebo štandardným kolieskom vedľa celkom štandardnej páky prevodovky. Na displeji je, pre M, už štandardne aj BMW M Drift Analyser a tiež M Laptimer. Všetky tieto možnosti sa dajú ovládať relatívne ľahko a vodič na ne aj dosiahne. Bude sa mu ale trošku horšie hýbať, lebo škrupinové sedadlá s karbónovou výstužou sú dobre obopínajúce. Aj na nich je vidno alcantaru a kožu. Stredová konzola si síce nechala koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému, ale prišla o lakťovú opierku. Miesto nej je len akési madlo.

Všetko toto môže byť zaujímavé, ale ešte jedna pikoška prichádza vo forme upraveného motora. Z 3 litrov a 6 valcov umiestnených v rade za sebou sa automobilke podarilo dostať vyšší výkon a maximálne otáčky 7 200 za minútu.

P90548579_highRes 

Celkový výkon prepĺňaného agregátu je až 405 kW (550 k) a smeruje cez osemstupňovú automatickú prevodovku na všetky 4 kolesa systému M xDrive. Tento systém je variabilný a prináša možnosť zvoliť si pohon výlučne zadnej nápravy. Všetky stavebné prvky sú zárukou zrýchlenia na stovku za 3,4 sekundy a na dvojstovku za 11,1 sekundy. Pri 302 km/h už ale zasahuje obmedzovač rýchlosti. Bolo by zaujímavé sledovať, kam sa až dostane rýchlosť, keby je neobmedzená. Tak to aspoň vieme, že zrýchlenie z 80 na 120 na štvrtom prevodovom stupni je za 2,6 sekundy a to isté na piatom prevodovom stupni trvá 3,3 sekundy. Ešte zaujímavejšie je, že na okruhu Nürburgring, okruhu dlhom 20,832 kilometra, zvládlo auto prejazd za 7 minút a 21,989 sekundy. BMW má čas overený notárom a je oficiálne uznaný.

Ešte nie jasné aká bude oficiálna cena, ale dá sa predpokladať, že bude niekde okolo 150 000 €. Veď toľko stál aj model M3 CS, kupé bude možno o štipku drahšie. Cena je už ale reálne vysoká a to znamená, že M4 CS už loví vo vodách, v ktorých je aj Porsche 911 GTS. BMW má určite výhodu v tom, že má viac servisných bodov na Slovensku, ale aj v menšom poklese ceny značky ako takej. Celkový pokles však nebude zaznamenávať ani M4 CS, lebo bude jedinečným vozidlom. Od Mercedesu sa v podobnej veľkosti dočkáme plug-in hybridu v CLE53 AMG, ale ten je úplne o niečom inom. Nie je odľahčenou verziou samého seba, je skôr kupé GT, s ktorým dokážete jazdiť každý deň. S BMW M4 CS to až také jednoduché nebude. Odmena prichádza neskôr pri okruhovej jazde.

Aktuálna ponuka vozidiel BMW