Škoda Epiq má byť dostupná, moderná a elektrická

Automobilka Škoda už má na trhu dve elektrické verzie modelu Enyaq. Je to klasické SUV a štýlovejšie kupé. Ale stále sme na relatívne vysokých cenách, ktoré ešte stále môžete prebiť zvýhodneniami až 30% na skladové vozidlá. Ale aj tak sa nedostanú na cenu dostupnú pre všetkých. O toto sa má snažiť malý model Škoda Epiq. Malý model, ktorý má na trh prísť už niekedy v budúcom roku.

Nový model Škoda Epiq má byť v prvom rade moderný, ale zároveň s ním v rovnakej dôležitosti aj dostupný. Škoda hovorí o základnej sume 25 000 € za takto veľké auto. V reči spaľovacích vozidiel to je akurát, ale v reči elektromobilov to je už relatívne málo.

Škoda Epiq využíva dizajnový jazyk Modern Solid, ktorý hovorí o jednoliatych povrchoch. A o pripravenosti prototypu na výrobu hovorí štandardné prevedenie spätných zrkadiel, ale aj absencia úplne šialených detailov. Najšialenejšie sú oranžové prvky, ale tie sú už celkom ľahko produkovateľné. Škoda Epiq sa vpredu spolieha na ostro rezané línie svetlometov a vertikálne otvory, podobné tým, ktoré má aj akékoľvek vozidlo značky Jeep. Len je ich viac a sú v nárazníku. Tam, kde by bola normálne maska je celkom pekné prevedenie plastov. Ale niečo chýba! Chýbajúcim detailom je znak automobilky. Okrídlený šíp vpredu budete hľadať márne. Miesto neho je štylizovaný nápis Škoda. A vzadu to nie je inak. Svetlá sú veľmi podobné tým vpredu, nárazník má tiež rovnaké dizajnové črty a nápis Škoda miesto znaku dokonca svieti.

Skoda-Epiq-0 

Áno, Epiq v tomto prevedení predvádza veľké zliatinové disky, ale aj relatívne štandardné kľučky. Nová Škoda s dĺžkou 4,1 metra, čo je asi dĺžka Škody Kamiq, bude postavená na novej platforme, teda na novej verzii platformy MEB s označením Entry. Základná verzia platformy bude disponovať primárne pohonom prednej nápravy. Nie je vylúčená ani štvorkolka, ale tá by cenu vozidla značne zvýšila. Čiže oproti platforme MEB, ktorou disponuje Enyaq je Entry výrazným rozdielom. Rozdielom je aj použitie nabíjacieho konektora vpredu miesto vzadu a zatiaľ je zahalené tajomstvom všetko, čo sa týka dynamiky.

Športovú verziu, ako bude mať ID.2, asi čakať nemusíme. Ale v ponuke by sa mala objaviť verzia, ktorá bude mať na nabitie dojazd až štyristo kilometrov. Čo by to znamenalo z pohľadu batérie? Že súčasná batérie s kapacitou 58 kWh by mohla byť práve aj v novom malom modeli Epiq. Je totiž základná pre Enyaq.

Batéria bude v podlahe, čo zase zabezpečí rovnú plochu pod nohami zadných pasažierov. Elektrická platforma tiež ale prinesie obrovský batožinový priestor s objemom až 490 litrov. Predná časť interiéru sa spolieha na víziu stanovenú súčasnými modelmi automobilky, ale posúva ju ešte ďalej do väčšej modernosti a s druhými vodorovnými líniami ukazuje smer vývoja do blízkej budúcnosti. Škoda totiž plánuje predstaviť do roku 2026 až šesť elektrických vozidiel.

Skoda-Epiq-3a 

Predná časť interiéru Škody Epiq predvedie nový volant, znova bez loga, ale iba s nápisom, ale aj s novým tvarom lúčov. Usporiadanie s dvomi displejmi, menším pred vodičom a väčším strede ostane v rovnakom štýle ako majú väčšie modely Enyaq. Očakávať sa dá novšia verzia systému MIB4, ktorý ešte lepšie bude spolupracovať s mapami a online informáciami o nabíjacích staniciach.

Škoda Epiq vstúpi do segmentu B SUV, ktorý už ale zopár modelov obsahuje. Veď do tejto kategórie veľkostne patrí stále aj Peugeot e-2008, DS3 E-tense, Opel Mokka E a vlastne všetky odvodené vozidlá. Zatiaľ to ale vyzerá na výrazne lepšiu cenu českého produktu.

Aktuálna ponuka vozidiel Škoda