Automobilka Volvo už dávnejšie avizovala, že postupne prejde na elektrickú energiu. Ale asi je vám jasné, presne tak ako mne, že postupný prechod bude asi správnou cestou, nie prechod rázový a nárazový. Volvo preto predstavuje stále nové a nové elektrické autá, ale je si dobre vedomé, že pokiaľ chce zachovať aspoň čiastočne rozumné predajné čísla, tak musí nechať v portfóliu aj spaľovacie agregáty. Nafta je už síce dávno mŕtva, približne rok, ale benzínové elektrifikované prevedenia stále idú. A Volvo S90 kvôli tomu dostáva modernizáciu.
Pre Volvo S90 sa deje navlas rovnaká zmena ako sa udiala modelom XC90 a XC60. Aj pre tento takmer 5-metrový sedan prichádzajú nové vzhľadové prvky. Tým najzásadnejším vpredu je nová maska chladiča, ale jemné retuše vidno aj na nárazníku. Všetko je v prospech elegancie a detailných zmien. Štandardom pre niektoré verzie, alebo v príplatkovej výbave, bude maticový LED systém predných svetlometov. A určite o ňom rozmýšľajte, lebo je vhodnou pomocou do temného sveta v noci. Rozmýšľajte o ňom pre XC60 a XC90.
Automobilka Volvo pridala modelu S90 aj dve nové farby. Jednou z nich je Aurora Silver a druhou je Mulberry Red, takže sa dá znova povedať, že zmeny kopírujú už to, čo sa udialo SUV modelom. Volvo S90 ale prináša aj zmenenú zadnú časť. Tu by sa dalo povedať, že sú zmeny najviac drastické. Sú ešte extrémnejšie ako na dvojfarebných zliatinových diskoch. Síce sú aj tie nové, ale zadné svetla sú akoby z úplne iného časového intervalu.
Zvonka by asi stačilo, ďalšie zásadné zmeny jednoducho nie sú. Auto sa trošku približuje tomu, čo predstavuje model aj ES90 na elektrickú energiu, ale stále ostáva dostatočne samostatné a odlíšené. No a niečo vidno aj v interiéri. Čo sa udialo vnútri?
Do interiéru prichádza jedna zásadná zmena. Ale nie je ňou batožinový priestor, ktorý ma stále 461 litrov a 431 litrov pre plug-in hybrid. Tou zásadnou zmenou nie je ani priestor na zadných sedadlách, ktorý je celkom rozsiahly vďaka rázvoru 2 941 mm. Ale to už by sa na 5-metrové auto patrilo. Zmena prichádza vpredu.
Najväčšou novinkou Volva S90 bude použitie úplne nového informačno-zábavného systému s výrazne väčším displejom ako bol doposiaľ. Nový infotainment využije uhlopriečku 11,2 palca. Ale tu niečo nesedí. Displej sa nevojde do profilu prístrojovej dosky, takže z neho bude vo vrchnej časti trochu trčať. A aj v tej spodnej a dokonca aj na bokoch. Vôbec to nevadí a za lepší užívateľský pocit to určite bude stáť.
Automobilka ešte úplne neoznámila, aké motory budú v ponuke. Ale jedno je jasné, nebudú sa príliš líšiť od tých doteraz. Takže to znamená jediné. Na akékoľvek naftové motory môžeme rovno zabudnúť. Volvo má už iba elektrifikované benzínové agregáty. Na vrchole stojí prevedenie T8 Recharge, ktoré sedanu Volvo S90 prepožičiava zrýchlenie na stovku za 4,7 sekundy.
Dvojliter je doplnený o elektrický motor a celkový výkon je 228 kW (310 k), samotný elektrický motor má 108 kW (145 k). T8 Recharge poháňa všetky štyri kolesá a na nabitie batérie, ktorá má celkovú kapacitu 18,8 kWh dokáže prejsť viac ako 80 km pri testovaní v režime WLTP. Len pre informáciu, netto kapacita je 14,9 kWh. Nabíjanie bude možné štandardným striedavým prúdom. Tu netreba žiadne zásadné jednosmerné nabíjačky.
Ďalšími agregátmi má byť niekoľko mild hybridných sústav. Tie sú v ponuke aj doteraz, pričom začali svoju púť len pár rokov dozadu. Základom je prevedenie B4, ktoré dosahuje 145 kW (197 k), nad ním je predokolkové prevedenie B5 s výkonom 184 kW (250 k) a úplným vrcholom mild hybridu bude B6, ktoré ponúkne 220 kW (299 k) a práve pohon všetkých 4 kolies ako jediný mild hybrid.
Volvo S90 ostáva stále dôležitým modelom, aj keď na trh prichádza ES90 ako elektrická alternatíva. Ak chcete niečo, čo má šialené zrýchlenie, tak sa elektrickej energii nevyhnete. Volvo S90 ale stále tvorí výraznú časť predajov. Veď minulý rok Volvo predalo až 40 000 kusov modelu S90. Je až šokujúce, že s V90, čo je praktickejšie kombi, sa podarilo automobilke predať len štvrtinu z toho. Prečo je to takto? Asi preto, že väčšina predajov sedanu je v sedanovo založenej Číne. Preto nie je prekvapením, že nové vozidlo sa najskôr ukáže pre čínsky trh a potom bude pokračovať na ostatné trhy. Ale v Európe nebude.
Volvo aktuálne teda modernizuje celú svoju spaľovaciu líniu vozidiel. Čiže sa môžeme tešiť aj na modernizácie modelov S60 a V60. Bolo by to logickým postupom po vylepšení SUV a práve po vylepšení najväčšieho sedanu. Pri S60 a V60 sa dá tiež očakávať nový informačno-zábavný systém a tiež nová maska v prednej časti. Či ale budú zmeny na zadku S60 také výrazné ako pri S90 sa musíme nechať prekvapiť.
Na prvý trh, na ten čínsky, sa druhýkrát vylepšené Volvo S90 dostane už v lete tohto roka a do konca roka by malo byť na všetkých pre sedany relevantných trhoch. Je dokonca možné, že na väčšinu európskych trhov ani nepríde, bolo by to zbytočné. U nás je aktuálna situácia zameraná výrazne na SUV.