Porsche 911 GT3 RS nemá kufor, ale na okruhu sedí dokonale

Ako plynie čas, tak automobilka Porsche pridáva nové a nové verzie svojho modelu 911, aktuálne generácie označenej číslom 992. Po tom, čo si svoje časy na výslní užili verzie GT3 prichádza nová ultimátna a najšportovejšia alternatíva v ponuke zameraná skôr na okruhové jazdenie ako na pózovanie pred kaviarňami. Prichádza absolútne nekompromisná verzia GT3 RS.

Porsche sa pustilo do úprav GT3 naozaj s vervou, lebo vymenilo, pri GT3 RS, všetky problémové partie slabších verzii. Konštruktéri sa sústredili na aerodynamiku a hlavne chladenie. Druhé menované ukazuje použitie nového chladiča v prednej časti, ktorý nahradil tri samostatné chladiče verzie GT3. Tu práve prichádza ten najväčší problém, alebo aj najväčší bonus vozidla. Predný batožinový priestor zabrala chladiaca sústava a tým pádom si môžete veci dať buď na miesto zadných sedadiel, alebo si ich poslať na okruh v sprievodnom vozidle.

Významne sa zmenila aj aerodynamika vozidla. Celkový prítlak je pri rýchlosti dvesto kilometrov až 400 kilogramov a pri 285-ke dvojnásobok. Už tých 400 kilogramov je dvojnásobná hodnota oproti tomu, čo dosahovala predchádzajúca generácia GT3 RS z generácie 991.2. Za vysoké hodnoty môže aj masívne zadné krídlo, ktoré sa prispôsobuje jazde a rýchlosti a je netradične zavesené zhora. Ak by ste potrebovali na zraze barový pult, tak toto je ideálna voľba a krídlo nájde univerzálne využitie aj tu.

Ponuka auta bude obsahovať aj balík Clubsport, ktorý príde s lešením v zadnej časti. Či skôr bezpečnostným rámom. V ponuke bude aj príplatková výbava Weissach, keďže Clubsport je na želanie bez príplatku. Tá ponúkne viacero dielov z karbónom vystuženého plastu, avšak tento balík ešte nie je v ponuke a v konfigurátore. Príde neskôr. Už v štandarde je z materiálu CFRP hneď niekoľko dielov. Medzi nimi sú napríklad dvere a predné blatníky, či stavebné prvky škrupinových sedadiel. Takto sa podarilo konštruktérom udržať hmotnosť vozidla na hodnote 1482 kilogramov v základnej verzii. Plne vybavená, so všetkými balíkmi a kovanými diskami zo zliatiny horčíka, ušetrí ešte pár kilogramov. Horčíkové disky sú za príplatok 2 907 eur.

Vrcholnú verziu 911 poháňa motor s objemom 4 litre, so šiestimi valcami umiestnenými na plocho a atmosférickým plnením. Tento agregát dosahuje výkon 386 kW (525 k), ktorý cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela k zadným kolesám. Zrýchlenie na stovku je v priebehu 3,2 sekundy a maximum sa dostáva na tristo kilometrov za hodinu. Vodič má na výber jeden z troch režimov. Normál, Sport a Track. V poslednom menovanom si dokáže nastaviť tlmenie prednej a zadnej nápravy, ale aj vlastnosti diferenciálu, riadenia a reakcií na plynový pedál. Brzdová sústava má štandardne šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu. Medzi príplatkami je aj ten za brzdy s keramickými kotúčmi. Stoja 9 509 eur.

Automobilka rozbehne ponuku modelu už onedlho a už aktuálne je možné ho nakonfigurovať v niektorých konfigurátoroch, vrátane toho slovenského. Základná cena tejto verzie je vyššia ako v prípade GT3, čo je celkom logické a očakáteľné a je stále pochopiteľných 251 818 eur, keďže je to auto s výrazne okruhovým zameraním a nekompromisnou povahu. Ale druhá časť hovorí o tom, že cena môže skočiť kľudne aj na viac ako 300-tisíc eur, ak sa posnažíte a dáte nejakú zaujímavú farbu.

Aktuálna ponuka vozidiel Porsche