5 zaujímavostí Suzuki Vitara, úspešného SUV

Suzuki Vitara je stále obľúbeným a veľmi úspešným autom na našom trhu a to v akejkoľvek generácii. Pri novom je to z dôvodu, že za rozumnú sumu peňazí ponúka naozaj slušné úžitkové vlastnosti. V cenníku sa dá nájsť aj so štvorkolkou a automatickým radením prevodov. Všetky tieto fakty prispievajú ku popularite malého vozidla.

Ja som skúsil ako by sa mi jazdilo s Vitarou, ktorá má mild-hybridný doplnok ku benzínovému motoru s turbom a k nemu automatickú prevodovku. Z celého auta vyberám týchto 5 zaujímavých detailov.

Priestor

Suzuki Vitara stále patrí do segmentu B, čo znamená že je malým autom. Avšak reálne to je trochu zložitejšie. Na dĺžku má necelých 4,2 metra a na šírku ani nie 1,8 metra. To z neho naozaj robí malé auto, avšak veľkosť interiéru tomuto vonkajšiemu pocitu naozaj nenasvedčuje.

Pôdorys hovorí o relatívne malom aute, ale vnútri je priestrannejšie ako zvonka. Hovorí o tom nielen predná časť, kde je dosť miesta vďaka vzpriamenejšiemu a stoličkovému posedu vodiča a spolujazdca, ale tiež žiadna časť, v ktorej je to úplne rovnaká pesnička ako vpredu. Na šírku možno  budú mať traja trochu problém, ale dĺžka a výška dvojicu naozaj favorizujú. Pritom všetkom v štandardných verziách zostáva batožinový priestor s objemom 385 litra. Toto však nie je platné pri novej verzii Hybrid, ktorá má v zadnej časti uložené komponenty pohonu a hlavne batériu, čo znižuje objem kufra iba na 289 litrov. Tým sa dostáva o triedu nižšie medzi naozaj malé autá a Hybrid trochu hendikepuje inak dostatočne veľké vozidlo.

Nastavenie podvozku

Od takéto auto by človek očakával komfortné naladenie, avšak nie je to úplne tak. Nízka hmotnosť a tuhšie pružiny z auta robia skôr pevnejšiu entitu na cestách. Naladenie podvozka je jednoducho tvrdšie a občas to poznať pri prejazde nerovnosti. Najmä tých priečnych. Vtedy auto trochu poskakuje a treba s týmto nastavením rátať vopred. Stačí predsa trochu spomaliť.

Tuhšie nastavenie však nie je problém pri užitočnej hmotnosti vozidla. Veď Vitara odvezie viac ako 500 kilogramov. Vitara je stále vhodným rodiným autom a ak sa vám nepáči táto charakteristika pruženia, tak stačí v kufri nosiť dve vrecká cementu a auto sa trochu umúdri, avšak veľkosť kufra znova utrpí. Charakteristika je nezávislá od použitých diskov a taktiež od použitých komponentov pohonu. Je stále rovnaká a nie je to len o Vitare. Veľmi podobne má naladený podvozok aj menší Swift. Najkomfortnejším autom z ponuky Suzuki sú tak vozidlá, ktoré boli pôvodne Toyotami, Swace a A-Cross.