Cadillac Escalade IQ: Tento obor chce konkurovať Mercedesu EQS SUV

Aktuálna situácia je taká, že elektrické autá naozaj musia byť v ponuke jednotlivých automobiliek, aby nevypadli z trhu. Zvyšuje sa dopyt, pravidlá tlačia. To znamená, že každá jedna má vo svojom portfóliu niečo relevantné. A má to aj Cadillac, ktorý je stále súčasťou General Motors. Využíva platformu Ultium a predstavil na nej ďalšie auto. Je ním Cadillac Escalade IQ, ktorý doplní iné elektrické modely ako Lyriq EV a Celestiq.

Cadillac-Escalade-IQ-01

Novinka je postavená na modulárnej platforme, ktorá je používaná naprieč celým koncernom General Motors a využíva to najlepšie, čo v ponuke je. Cadillac Escalade IQ bude obrovským autom, ktoré ponúkne všetky moderné vymoženosti elektrických vozidiel a k tomu pridá ešte štýl americkej školy presadzovaný touto automobilkou aktuálne. Bude ale trochu odlišný od klasického modelu Escalade. Dokonca sa dá povedať, že tieto dve autá nepoužívajú jediný spoločník diel. Veď už len pohľad spredu naznačuje, že toto sú vlastne dve odlišné vozidlá. Majú úplne rozdielny predok, ktorý ale stále vychádza z rovnakých základov. Je celkom prekvapením, že práve tento veľký elektrický model, aj napriek tomu, že bude ťažší ako štandardný so spaľovacím motorom, predvádza ľahšie línie. Môže za to vizuálne odľahčená predná časť a vizuálne odľahčená strecha. Tá s líniou okien odľahčuje celkový vzhľad a predvádza, že dizajn v tomto štýle má stále opodstatnenie. Cadillac nezabudol ani na masívne zliatinové disky a kontroverzný viacsegmentový štýl zadných svetiel.

Interiér tiež môže vyžarovať rôzne pohnútky, ale v prvom rade vyžaruje luxus. Cadillac predvádza masívne sedadlá, ktoré sa ľahko dajú nazvať kreslami a tiež masívny displej na prístrojovej doske. Má síce viac segmentov, ale naprieč má uhlopriečku až 55 palcov. Ja až paradoxné, že takto veľký displej má zabudovaný systém nepodporujúci zrkadlenie mobilných telefónov. Nefunguje tak ani Android Auto, ani Apple CarPlay. Druhý menší displej je na úpätí stredového panela a funguje ako ovládací prvok ku veľkému displeju. Ďalším z ovládacích prvkov je aj koliesko priamo pri ňom.

Cadillac-Escalade-IQ-02Automobilka zatiaľ oznámila, že výkon vozidla bude 500 kW (680 k) a krútiaci moment 865 Nm. To je v štandardnom režime. V režime Velocity Max, ktorý je akýmsi športovým nastavením, dokáže ponúknuť výkon až 552 kW (750 k) a krútiaci moment skočí až na 1 070 Nm. Ak zvolíte túto športovú možnosť, tak sa na stovku dostanete, aj s obrovským autom, za menej ako 5 sekúnd. Dôležitejšie je však to, že potiahne až 4,2 tony.

O batérii toho automobilka prezradila zatiaľ veľmi málo. Oznámila ale, že bude mať až 24 modulov, čo je dvojnásobok oproti modelu Lyriq EV. Ten má s polovičným počtom modulov kapacitu batérie 102 kWh, čo by mohlo naznačovať, že Escalade IQ bude mať až dvojnásobok kapacity. Batéria by tak mohla mať viac ako 200 kWh. Taktiež zaručená a hlavne automobilkou potvrdená informácia je, že bude mať 800-voltovú architektúru vďaka ktorej ponúkne možnosť nabíjať výkonom až 350 kW jednosmerným prúdom. Striedavý prúd bude v znamení maximálne 19,2 kW.

Cadillac určite použije mnohé zaujímavé technológie, ale pozrime sa na podvozok. Ten bude kombinovať magnetické prvky so vzduchovými a dokáže sa prispôsobiť nielen stavu a povahe vozovky, ale zvláda tiež úpravu svetlej výšky v rozmedzí až 5 cm. Podvozok bude celkovo veľmi zvláštny. Bude disponovať natáčaním všetkých kolies a to nielen pre zmenšenie polomeru otáčania, ale zvládne aj šikmú jazdu. Vtedy sa predné aj zadné kolesá natočia rovnakým smerom a auto sa dokáže priblížiť bližšie k obrubníku. To len na ukázanie, čo dokáže, určite má v rukáve aj iné esá.

Cadillac-Escalade-IQ-08

Cadillac bude nový Escalade IQ, elektrickú verziu populárneho modelu, vyrábať v domácom Michigane. Fabrika zameraná na elektrické autá už teraz produkuje niektoré elektromobily s logom Cadillac a bude pokračovať aj naďalej. Zatiaľ sa nehovorí o batérii a nehovorí o cene, ale predpoklad je, že by základná verzia modelu mohla stáť 130 000 amerických dolárov. Už musí byť každému jasné, že na európsky trh sa dostane len ako individuálny dovoz, žiadna sériová importérska činnosť tu nebude. Podstatné je ale, že Cadillac predvádza konkurenta silným súperom. Tým najsilnejším bude určite Mercedes EQS SUV, ktorý je tiež obrovský a má elektrický pohon. Cadillac Escalade IQ bude tak obrovský, že svojimi rozmermi sa dostane bližšie predĺženej verzii spaľovacieho Escalade ESV ako k tej základnej.