Nový Mercedes triedy E je tu, kombi bude koncom roka

Mercedes ukázal ako bude vyzerať nová generácia triedy E, ktorú uvedie už tento rok na náš trh. Je to znova sedan, ktorý má klasickú koncepciu a trojpriestorové rozloženie karosérie. Je to auto, ktoré bude ozdobou firemných vozových parkov a každý starší doktor ho bude mať v garáži. Toto auto prinesie však aj technológie, ktoré majú prilákať mladších zákazníkov. Najmä v Číne.

Základné tvary novej generácie ostali teda rovnaké a trieda E prináša teda novú formu, ktorá bude okorenená masívnou maskou chladiča s výrazným čiernym lemovaním, ale aj novými svetlometmi, ktoré budú štandardne vybavené technológiou LED. Za príplatok bude možné doplniť Digital Lights, ktoré dokážu vykrojiť len časť lúčov tak, aby sa v nich schovalo auto proti oslneniu. Ponuka bude samozrejme obsahovať štandardnú verziu, ale aj verziu s doplnkami AMG.

Mercedes-E-class-06

Druhým výrazným stavebným prvkom dizajnu budú zapustené kľučky a tretím zadná časť v tvare vozidiel sedan ostatných veľkostí. Mercedes triedy E bude mať aerodynamický koeficient s hodnotou iba 0,23, čo sa priaznivo podpíše nielen na spotrebe, ale aj na interiérovom hluku. Mercedes stále ostáva pri tradičných zrkadlách, ktoré nechce nahradiť kamerami, lebo to nepredstavuje žiadny výrazný pokrok v efektivite modelu.

Základnou výbavou vozidla budú zliatinové disky s priemerom 18 palcov, ale vrcholom bude niečo väčšie. Najväčšie disky v ponuke budú mať priemer až 21 palcov a budú obuté na oboch nápravách s možnosťou zatáčania. Nie je to až taký extrém ako predvádza trieda S, zadná náprava sa natáča do uhla 4,5 stupňa pri rýchlostiach nižších ako 50 km/h a natáča sa proti predným kolesám. Nad touto rýchlosťou sa zadná náprava natáča rovnakým smerom, ale už iba do uhla 2,5 stupňa, tak, aby zväčšila stabilitu vozidla pri ostrejších prejazdoch zákrut. Dôležitým stavebným prvkom podvozku bude aj vzduchový systém Airmatic, ktorý dokáže auto znížiť o 1,5 cm v rýchlostiach vyšších ako 120 km/h.

Poďme ale ešte naspäť ku priestorovým pomerom v interiéri. Rázvor osí kolies je až takmer 3 metre, čo sa podpisuje na veľkej časti päťmetrovej dĺžky. Šírka je zase 1,88 metra. Auto je naozaj obrovské a prináša dostatok priestoru aj na zadných sedadlách. Na tých predných je priestor samozrejmý a ku všetkému sa pridáva kufor s objemom 540 litra.

Mercedes-E-class-11

Predná časť interiéru modelu príde hneď s niekoľkými inováciami. Inovácia rozhodne nebude volant s dotykovými poľami, ale skôr nový displej pred vodičom, ktorý podporuje, za príplatok, aj 3D zobrazenie. Stredový displej má masívne rozmery a tretí displej môže byť aj pred spolujazdcom. Na stredovom displeji bude možné hrať hru Angry Birds, prípadne iné hry dostupné v dedikovanom obchode. Bude podporovať aj prehliadač s vlastným názvom Vivaldi a na displeji bude možné fungovať v rámci online konferencie. Na tú bude slúžiť aj kamera v strede prístrojovej dosky. Automobilka tvrdí, že online míting napríklad cez Zoom bude možné spustiť iba v prípade, že auto stojí. Ale to tvrdili automobilky aj o prehliadaní videa a kam sme sa dostali? Sú ľudia, čo dokážu tieto veci odblokovať. Toto je však už skôr na zváženie a na opovrhnutie kolektívom, keď niekto bude na takejto konferencii za jazdy. Kamera v strede však bude mať niekoľko ďalších funkcií. Bude napríklad slúžiť na selfíčka pre sociálne siete a na natáčanie pre Tik-Tok. Vlastne čínsku sociálnu sieť môžete prezerať, ale aj na ňu uploadovať videa. Malo by sa tak diať znova po zastavení vozidla, ale toto sme si už vysvetlili. Ďalším zaujímavým prvkom v interiéri budú motorizované lamely výduchov, ktoré dokážu pri kmitaní určitou frekvenciou lepšie rozptýliť požadovaný vzduch po interiéri.

Nová trieda E bude mať zo začiatku v ponuke iba štvorvalce a bude s mild hybridným doplnkom, alebo s plug-in hybridným doplnkom. Bez ohľadu na použitú technológiu bude vždy v aute 9-stupňová automatická prevodovka. Pre mild hybridné doplnky automobilka pripravila novú verziu systému, ktorá poskočí z 15 kW (20 k) na 17 kW (23 k) a bude mať krútiaci moment 205 Nm. Základným stavebným prvkom ponuky bude verzia E 200, ktorá bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 320 Nm. Bude poháňať výhradne zadné kolesa a na stovku sa dostane za 7,5 sekundy. Pritom spotreba bude v kombinovanom cykle maximálne 7,3 litra podľa merania WLTP. Druhú alternatívu, znova dvojlitrom, ale na naftu bude E 220 d, ktorý bude mať 145 kW (197 k). Bude mať krútiaci moment 440 Nm a na stovku sa dostane o 0,1 sekundy neskôr. Bude mať spotrebu do 5,5 litra na 100 km. Ešte trošku horšie parametre ponúkne rovnaký agregát v spojení s pohonom všetkých štyroch kolies. Ale to je úplne logický stav.

Mercedes-E-class-20

Z plug-in hybridného poľa bude na spodnom stupienku verzia E 300 e, ktorá bude mať systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 550 Nm. Bude znova poháňať iba zadnú nápravu a na stovku sa dostane za 6,4 sekundy. Toto auto bude mať dojazd na plné nabitie batérie s kapacitou 25,4 kWh až 115 km. O niečo menší dojazd ponúkne rovnaká verzia, ale s pohonom všetkých 4 kolies. Na pomyselnom vrchole bude stáť model E 400 e, ktorý bude mať pohon všetkých 4 kolies 4Matic štandardne a na stovku zrýchli za 5,3 sekundy. Má na to predsa výkon až 280 kW (380 k) a krútiaci moment 650 Nm.

No to však rozhodne nie je z ponuky agregátov absolútny vrchol. Postupne sa do ponuky dostanú ešte aj 6-valcové motory, ktoré budú napríklad vo verzii E 53 AMG. O plnohodnotnom osemvalcovom AMG sa zatiaľ mlčí a je možné, že do najšialenejšej verzie sa dostane istá forma plug-in hybridu so šesťvalcom.

Automobilka plánuje vozidlo na náš trh nasadiť už v druhej polovici tohto roka. Koncom roka sa zase predstaví karoséria kombi s tradičným označením veľkým písmenom T. Keď už som začal s tou Čínou a čínskou sociálnou sieťou, tak som si na 100 % istý, že v najľudnatejšej krajine bude automobilka vyrábať aj predĺženú verziu tohto modelu, aby uspokojila potreby tamojších zákazníkov na naozaj masívne auta z nižších tried.

Nový Mercedes triedy E bude teraz sviežim vetrom vo vyššej strednej triede, v ktorej sú už etablovaní hráči ako BMW radu 5, či Audi A6. Práve BMW radu 5 onedlho očakáva tiež novú generáciu a určite príde s prevratnými novinkami. Nebudú však tak prevratné ako online konferenčná kamera, ktorá zvláda produkovať obsah pre sociálne siete. Z ostatných konkurentov treba spomenúť ešte azda aj Volvo S90, ktoré je, zhodou okolností, tiež produkované výhradne v Číne a tiež nemá selfie kameru. Ako si to môže dovoliť?

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes