Volkswagen zmenil T-Cross, vidno to na prvý pohľad

Volkswagen sa podujal na modernizáciu svojho modelu T-Cross, ktorý prichádza s vylepšeniami po takmer 4 rokoch pôsobenia na trhu. Je to presne časový úsek, ktorý vydrží jeden model v ponuke bez zmien. Po polčase životného cyklu totiž prichádza rad na modernizáciu a automobilka predvedie to, čo dokázala s danými základmi spraviť a v takmer každom modeli predvedie novú verziu. T-Cross tých zmien zažil celkom veľa.

Základom zmeny vizuálu je inovovaná predná časť. Predok dostal nové svetlomety. To je najzásadnejšia zmena, ktorá bude zasahovať nielen lepšie vybavené alternatívy s maticovými svetlami a prepojovacím pásom, ale aj základ. Veď už štandardne výbavy v najnižších častiach cenníka budú mať LEDkové svetlá miesto doterajších halogénov. No a určité zmeny podstúpil aj predný nárazník. Ten sa prispôsobí ešte terénnejšiemu vizuálu vďaka striebornej spodnej časti pre všetky alternatívy. Nebude to teda len pre štandardne vyzerajúce modely, ale aj pre dynamickejšie zameranú výbavu R-line. Áno, aj tá bude pokračovať v úspešnom ťažení a ponuke pri každom modeli Volkswagenu, vrátane tohto T-Crossu.

T-cross-05

Bočný pohľad ozvláštnia nové zliatinové disky. Znova bude ale záležať od výbavy. Štandard bude mať šestnástky, lepšie vybavené verzie sedemnástky. No a zmeny zvonka nie sú už len vo forme nových farieb, hlavne žltej a modrej, ale aj v novej zadnej časti. Nárazník síce získal jemne retušované línie, ale omnoho zaujímavejšie sú zadné svetlá. Okrem štandardného prepojovacieho pásu rozdeleného iba logom príde rozmiestnenie jednotlivých elementov v tvaroch písmena X na každej strane. Aj tu je potenciál použitia podsvieteného loga, to vidíte, však. Nové nárazníky však priniesli ešte jednu vec. Zväčšila sa celková dĺžka automobilu 27 milimetrov na 4 135 mm. Z toho je samotný názor 2 563 mm a to znamená celkom štedrú ponuku priestoru na palube.

Zvonku by stačilo, skočíme do vnútra. Batožinový priestor je stále dostatočne veľkých 385 až 455 litrov. Ako to? Jednoducho, zadná lavica sa dá posúvať v rozmedzí 14 cm. Na zadných sedadlách je teda vďaka rázvoru dostatok miesta, ale tie zásadné miesta sú aj tak v prednej časti kabíny. Práve v tejto oblasti Volkswagen zapracoval azda najviac. Už prvá časť vylepšenia, ktorá pôsobí na dojem kvality je zásadná. Veď automobilka zlepšila kvalitu materiálov použitím mäkčených plastov s imitáciou prešívania. Druhým vylepšeným je použitie digitálneho displeja pred vodičom. Štandardne má uhlopriečku 8 palcov pre lepšie vybavené verzie 10 palcov. Rovnako je to aj s informačno-zábavným systémom. Ten má tiež štandardne 8 palcov, ale lepšie v vybavených alternatívach má 9,2 palca uhlopriečku. Za novým dotykovým displejom je aj nový hardware a software, ktorý funguje ešte lepšie ako doposiaľ. Zmenou prešla aj klimatizácia. Nie je zakomponovaná v displeji, ale má samostatný panel, ktorý sa tiež ovláda dotykom. Jednotlivé časti sú podsvietené, pre lepšiu orientáciu v noci.

T-cross-07Volkswagen T-Cross je stále postavený na platforme MQB A0. To znamená aj použité motory a pohon výlučne prednej nápravy. Základnou pohonnou jednotkou, v prípade najmenšieho crossoveru, ktorý je zvýšeným bratom Volkswagenu Polo, je litrový trojvalec s výkonom 70 kW (95 k). Tento malý motor spolupracuje výlučne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Viac výkonu ponúkne druhá verzia litrového trojvalca. Tá prinesie výkon až 85 kW (115 k) a štandardne šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Výkonný litrový trojvalec je prvá možnosť ako sa dostať ku sedemstupňovému dvojspojkovému manuálu v tomto modeli. Štvorvalec, ktorý bude najväčším agregátom, bude mať objem 1,5 litra a spojenie výlučne s automatickou prevodovkou. Bude mať výkon 110 kW (150 k) a znova predvedie iba pohon prednej nápravy.

Nový Volkswagen T-Cross sa začne predávať už v priebehu tohto roka. Bude zaujímavou alternatívou a rozhodne lepšou hodnotou za poskytnuté peniaze ako staršia verzia modelu. Veď už štandardne bude mať predsa lepšie svetlá a nový svetelný systém, ktorý bude omnoho lepší ako ten predtým, bude pre vyššie stupne výbavy, alebo za príplatok.

Koncernový súrodenci Seat Arona a Škoda Kamiq tak dostanú ďalšieho modernejšieho súpera. Malej Škode crossover to však môže byť asi jedno, lebo tá dostane podobné zmeny už onedlho. Horšie to bude mať T-Cross s tým, že na trhu figuruje Peugeot 2008, alebo Ford Puma, či Hyundai Kona.

Aktuálna ponuka vozidiel Volkswagen