Aston Martin vyrukoval s novým kupé DB12. Je ale úplne nové?

Britská automobilka Aston Martin ukázala svetu nový model DB12. Na prvý pohľad však ale až príliš vyzerá ako predchádzajúca generácia. DB11 je veľkým inšpiračným bodom tohto modelu. Aj keď to na prvý pohľad možno vyzerá ako naozaj nová generácia, ktorá si ale necháva niektoré základné štylistické prvky tej predchádzajúcej, tak to je vlastne len extrémne hĺbkový facelift.

Prednú časť inovovaného modelu s novým označením zdobí masívna maska chladiča a úplne nové sú aj predné svetlomety s full LED technológiu, ktorá ma akýchsi 6 výstupkov, ktoré majú potenciál lepšieho osvetlenia vozovky. V prednej časti je ešte aj výrazný znak nad maskou chladiča. Toto sa právom dá nazvať evolúciou, nie úplne novým modelom. To isté platí o zadnej časti, ktorý zdobí líniová štruktúra svetlometov a zboku toho tiež veľa nepribudlo. Veď načo? Zvonku vidno najmä nové tvary zliatinových diskov s priemerom 21 palcov, za ktorými sú brzdové kotúče s priemerom 400 mm vpredu a 360 mm vzadu. Pri bočnom pohľade vidno tiež zapustené kľučky a bezrámové spätne zrkadlá. Tieto síce nejako zásadne nemenia dizajn, ale čiastočne pomáhajú k znižovaniu aerodynamického koeficientu.

Aston-Martin-DB12-01

Interiér nového modelu sa dá nazvať úplne štandardným, ale tiež úplne novým. Má všetko tam, kde by ste očakávali a dokonca je na svojom mieste aj prepínač prevodov. Už ma síce formu malej páčky, ale stále je na svojom mieste. Tým, čím sa automobilka chváli je však nový informačno-zábavný systém. Aston Martin tvrdí, že celý infotainment vyvinul úplne sám a dokáže sa sám aktualizovať bez nutnosti napojenia, ale tiež dokáže bezdrôtovo zrkadliť mobilné telefóny, či už cez Apple CarPlay, alebo cez Android Auto.

Tým najdôležitejším ale bude pohľad pod dlhú prednú kapotu. Už po ňou nebude motor V12 ako mal predchodca, ktorý ale mohol byť vybavený aj osemvalcom. Preto treba povedať, že nový osemvalec s objemom 4 litre a dvomi turbami, ktorý bude stále vyrábať Mercedes-AMG, bude mať o 30% vyšší výkon ako osemvalec a o 30 kW (41 k) viac ako mala najvýkonnejšia verzia 5,2-litrového dvanásťvalca vo verzii DB11 AMR.

Aston-Martin-DB12-04

Výkon motora 494 kW (671 k) bude dostupný pri 6000 otáčkach. Krútiaci moment 800 Nm však bude dostupný v širšom spektre využiteľných otáčok. Bude v ponuke od 2750 do 6000 otáčok. S týmito parametrami sa dokáže výrazne vylepšené kupé vysporiadať so zrýchlením na stovku za 3,6 sekundy a maximum dokáže vyvinúť 325 km/h. Je to aj záležitosťou 8-stupňovej automatickej prevodovky a nového zadného diferenciálu. Diferenciál je teraz elektronicky ovládaný a z uzavretej do otvorenej fázy sa dostane v priebehu niekoľkých milisekúnd.

Nový výkonnejší motor DB12 však prichádza s niekoľkými zásadnými zmenami. V prvom rade bolo treba použiť upravené vačkové hriadele a nastaviť iný kompresný pomer. Logickejším a jednoduchým vylepšením bola výmena túrb a všetky tieto úpravy spolu si vyžiadali aj zlepšenie chladenia. Preto pribudli dva nové chladiče. Automobilka siahla aj na podvozok s adaptívnymi tlmičmi a novými stabilizátormi. V ponuke nastavenia vozidla sú 3 režimy, ktoré síce ovládajú nielen podvozok, ale aj zvyšok auta, avšak v prípade režimu GT, ktorý bude najkomfortnejší hovorí Aston Martin o príjemnej jazde s možnosťou ostrejších prejazdov kľukatých pasáží ciest.

Aston-Martin-DB12-13

Automobilka Aston Martin tohto konkurenta modelom McLaren GT, prípadne modelom Ferrari 812, či Porsche 911, predstaví v produkčných cykloch už na jeseň tohto roka. Môžete sa teda tešiť na nového zástupcu tejto triedy, ktorý síce nie úplne nový, ale má nový infotainment, nový motor a hlavne zostáva stále verný spaľovacím možnostiam. Kedy to máme novú Bondovku? Bude tam toto auto? Uvidíme.