Land Rover nezabudol ani na Range Rover Sport, prichádza jeho 3. generácia

Land Rover si môže povedať, že model Range Rover Sport bol úspešný vo svojej prvej aj druhej generácii. Preto nie je prekvapením, že prichádza s treťou, ktorá je tiež postavená na rovnakej platforme MLA-Flex ako aj najnovší veľký Range Rover. Táto platforma predurčuje základné charakteristiky modelu.

Najskôr však začnime vizuálnou stránkou auta. Nový model prichádza s podobným štýlom ako má jeho väčší súrodenec. Vpredu je príbuzenstvo naozaj očividne a rozdielom je najmä tvar predného nárazníka. Ranger Rover Sport má tiež najužšie ledkové pásy, ktoré automobilka kedy použila. To, že model disponuje adaptívnymi LEDkovými svetlami s možnosťou príplatku za laserové diaľkové je asi zrejmé a netreba o tom viac hovoriť.

Rozdiely v prednej časti môže niekto prehliadnuť a taktiež sa môže pomýliť pri identifikácii modelov pri bočnom pohľade, zozadu je hneď jasné, o ktorý model ide. Môže za to tvar svetiel. Veľký Range Rover má zvislé svetlá a tento trochu menší Range Rover Sport dostal vodorovné so širokým prepojovacím pásom. Range Roveru sa tiež aj v prípade tohoto modelu podarilo využiť zasúvacie kľučky najlepšie ako sa dalo. Aj vďaka nim je koeficient aerodynamického odporu veľmi dobrý a dosahuje hodnotu 0,29.

Ak zvonku existuje určitá paralela medzi dvoma najnovšími modelmi značky, vnútri je to takmer to isté. Je očividné, že aj tu sa nechal Range Rover Sport vo veľkom inšpirovať väčším bratom a používa podobné riešenia a podobné dizajnové prvky. Zaujímavý je informačno-zábavný systém PiVi Pro, ktorý funguje na displeji s uhlopriečkou 13,1 palca so zakriveným povrchom. Ten kopíruje tvar prístrojovej dosky pod ním a dokáže zobraziť a bezdrôtovo zrkadliť mobilné telefóny nielen cez Apple CarPlay, ale aj cez Android Auto. A to všetko v štandardnej výbave. Druhý displej pred vodičom bude mať uhlopriečku 13,7 palca a bude fungovať ako tradičný displej v ostatných automobilkách zobrazujúci informácie potrebné k vedeniu vozidla.

Vráťme sa však ku centrálnemu displeju. Na ňom nie je ovládanie klimatizácie, to si našlo miesto tesne pod ním. Na nastavovanie využívate tradičnejší štýl dvoch koliesok a niekoľkých tlačidiel. Toto riešenie je omnoho intuitívnejšie a jednoduchšie. Zvuková aparatúra vozidla je tvorená reproduktormi s logom Meridian. Za príplatok môže byť v Range Rover Sport verzia Signature, ktorá poskytuje možnosť užiť si zvuk z 29 reproduktorov. Niektoré z nich sú dokonca zakomponované do hlavových opierok. Toto riešenie je nové a už ho využíval napríklad Nissan Micra a kedysi dávno dokonca aj Mazda MX-5.

Platforma, na ktorej novinka stojí predurčuje aj niektoré základné vlastnosti vozidla. V ponuke bude možnosť natáčania zadnej nápravy až do uhlu 7,4 stupňa a v štandardnej výbave bude, pre všetky verzie, vzduchový podvozok. To ako je platforma konštruovaná hovorí aj o použitých motoroch. Z naftovej sekcie to budú radové trojlitrové šesťvalce s označeniami D250, D300 a D350. Výkony motorov sú 184 kW (250 k), 221 kW (300 k) a 257 kW (350 k). Tieto motory, podobne ako aj benzínové šesťvalce P360 (265 kW/360 k) a P400 (294 kW/400 k) majú mild-hybridné doplnky.

Plug-in hybridy budú v ponuke zastúpené verziami P440e a ešte zaujímavejšou P510e. Tá výkonnejšia má stovku za 5,4 sekundy a na jedno nabitie batérie s kapacitou 38,2 kWh prejde, v režime WLTP, 113 km. Range Rover však okamžite uviedol veci na pravú mieru a skonštatoval, že v reálnom svete to bude skôr niekde medzi 80 až 90 km.

Vrcholnou pohonnou jednotkou Range Roveru Sport bude ten istý agregát, ktorý funguje v Range Roveri bez akéhokoľvek doplnkového označenia. Je to veľký 4,4-litrový vidlicový osemvalec s dvomi turbami a výkonom naozaj masívnych 390 kW (530 k). Krútiaci moment motora je 750 Nm. Stovku s použitím Launch Control zvláda za 4,5 sekundy a oproti predchádzajúcemu päťlitrovému osemvalcu bude mať spotrebu nižšiu o 17 percent. Takže nový motor prevzatý od BMW je výrazne lepší vo všetkých ohľadoch. Bez rozdielu zvoleného agregátu sú všetky spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je zárukou prijateľnej spotreby tohto veľkého auta, čo teda dokazuje nielen vrcholná verzia, ale aj všetky ostatné. Pri naftových agregátoch sa dokonca, aj vďaka mild-hybridu, dá hovoriť o relatívne nízkej spotrebe.

Ku veľkému Range Roveru tak pribúda trochu obratnejší a o niečo menší brat so športovejšou náturou, ktorý bude na trhu tiež konkurovať BMW X5, či Mercedesu GLE a napríklad aj Volkswagenu Touareg. Takto majú s veľkým Range Roverom pekne rozdelené, lebo ten má ako konkurenta X7, či GLS. Ponuku motorov má nový model naozaj širokú a už zostáva len otázka ako automobilka nastaví cenovú politiku a o koľko bude Sport lacnejší ako pôvodný veľký Range Rover. Tretia generácia Range Roveru Sport má predsa veľmi veľa zaujímavých atribútov a rozhodne má čo ponúknuť zákazníkom. Oproti konkurencii je to najmä určitá dávka jedinečnosti, lebo ich je na cestách vždy menej ako podobne veľkých modelov z nemeckého tria. Aj keď je už teraz možné na oficiálnych stránkach Land Roveru konfigurovať model, ceny pre náš trh ešte stanovené nie sú. V Nemecku je však základ veľkého Range Roveru za 125 900 eur a základný Range Rover Sport so slabším motorom je za 93-tisíc.

 

Aktuálna ponuka vozidiel Land Rover