Mercedes-AMG GLC 63 S e-performance: 500 kW (680 k) zo štvorvalca

Nemecká automobilka Mercedes-Benz len nedávno predstavila novú generáciu modelu GLC a od nej odvodené kupé. Každému bolo jasné, že nové verzie pohonu a všetkého ostatného budú stále pribúdať. A aktuálne sme sa dostali do situácie, kedy sa ukázali nové alternatívy s označením AMG. Toto sú verzie modelu, ktoré majú zaujať dynamicky zameraných ľudí a pritom majú maličký motor na ponúkané výkony. Je to až šokujúce a neuveriteľne, ale Mercedes použil pre verzie AMG GLC dvojlitre.

Nemecká automobilka dala do modelov motor, ktorý je aktuálne použitý v menších vozidlách vpredu naprieč s označením 45, ale je aj v kráľovskom kabriolete AMG SL 43 pozdĺžne. Je to motor s označením M139 a v nových verziách GLC ma reálne šialené výkony. Do ponuky sa dostanú dve alternatívy naraz a obe budú svojim vlastným spôsobom hybridné.

Mercedes-GLC43-02

Základným stavebným kameňom ponuky AMG v tejto triede GLC bude verzia 43, ktorá ponúkne z dvojlitra výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment až 500 Nm. Tieto hodnoty sú vyššie ako kedykoľvek doteraz a oproti predchodcovi so šesťvalcom pribudlo dokonca až 23 kW (31 k) a pribudol aj krútiaci moment 20 Nm. Ku všetkému dopomáha mild hybridný systém EQ boost, ktorý má sám o sebe 10 kW (14 k) a 150 Nm. Táto verzia vozidla na stovku zrýchli za 4,8 sekundy a štandardne sa dostane na obmedzovačom strážených 250 km/h. Karoséria modelu sa tiež zmení a bude mať nielen iné nárazníky, ale aj iné disky a hlavne iné koncovky výfuku. Mercedes AMG GLC 43 má slušné zrýchlenie aj napriek hmotnosti 1 975 kg.

Ešte ťažšie zviera bude väčšia ryba v rybníku s označením GLC 63 S e-performance. Toto monštrum bude vážiť 2 310 kg, ale bude mať aj adekvátny výkon. Zo samotného štvorvalca to bude 350 kW (476 k) a krútiaci moment sa dostane na 545 Nm. Vďaka týmto hodnotám je aj celkový výkon extrémny. Určite mu pomáha aj elektrický motor, ktorý sa nachádza na zadnej náprave a má výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 320 Nm. Celkovo má toto vozidlo, GLC 63 S e-performance výkon až 500 kW (680 k) a celkový krútiaci moment absolútne neuveriteľných 1 020 Nm. Je to o 124 kW (168 k) viac ako mal predchodca a krútiaci moment narástol o 320 Nm. Táto alternatíva je na stovke za 3,5 sekundy a konštruktéri v AMG posunuli obmedzovač rýchlosti až na 275 km/h. Vozidlo to zvláda, lebo je rozšírené na každej strane. Vysoká hmotnosť je aj záležitosťou použitia plug-in hybridu. Nie je však určený na samotný dojazd, lebo batéria s kapacitou 6,1 kWh dokáže ponúknuť iba 12 km na nabitie. Je skôr na okamžitý výkon v akejkoľvek situácii. Batéria aj tu stavaná na rýchle nabíjanie a rýchle vybíjanie.

Mercedes-GLC63-03

Všetky verzie GLC, teda tieto dve AMG, budú mať pohon všetkých 4 kolies a deväťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku. V oboch prípadoch bude štandardom natáčanie zadnej nápravy, ale GLC 63 S e-performance bude mať niečo naviac. Kým GLC 43 bude mať päť režimov na výber, GLC 63 S bude mať až 8 režimov. Taktiež bude mať štandardne aj aktívne stabilizátory.

Takýto výkon bude treba a niečím krotiť. Preto dostane GLC 43, vo verzii AMG, vpredu štvorpiestikové strmene zakusávajúce sa do kotúčov s priemerom 370 mm. Vzadu bude mať priemer kotúčov iba 360 mm. Výkonnejšia verzia, teda najvýkonnejšia alternatíva v ponuke GLC, príde vpredu s priemerom 390 mm a vzadu s priemerom 370 mm. O brutálne hodnoty spomalenia sa budú starať šesťpiestikové strmene na prednej náprave.

Bez ohľadu na verziu budú obe auta extrémne rýchle. Ale rozhodne nebudú bez konkurentov. O vozidlách Audi s označením RS sa asi nemusíme baviť, akurát svoje do tejto rovnice chce povedať aj Porsche Macan a hlavne konkurent z Mníchova. Veď GLC 43 je postavené vlastne proti X3 M40i a GLC 63 S e-performance by mohlo loviť vo vodách BMW X3 M Competition. Pri pohľade na špecifikácie však ako vozidlá Audi, tak vozidlá BMW vyzerajú ako dinosaury v digitálnej dobe. Kto predsa chce vôbec ešte stále šesťvalec a nie plug-in hybrid? Sarcasm mode off.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes