Audi Q8 aj SQ8 dospeli do polčasu života, majú facelift

Hovorí sa, že v modernizácia modelu, zvaná často facelift prichádza v polovici životného cyklu. Pri Audi Q8 je to však zaujímavé tvrdenie, keďže Audi vyrába tento model už od roku 2018. To by znamenalo, že miesto klasického sedemročného životného cyklu vozidlo bude na trhu minimálne 8 až 9 rokov. Ale to nevadí, hlavne že má lepšie parametre. Alebo aj nie. Pri tomto facelifte sa až tak veľa vecí nezmenilo.

Čo sa teda zmenilo? Podľa toho odkiaľ sa na auto pozrieme. Ak sa pozeráme zvonka, tak skoro nič a to je práve miesto, kde sa toho zmenilo najviac. V prvom rade môžeme vidieť, tí, ktorí sú familiárni s predchádzajúcou verziou, úplne novú masku chladiča. Úplne nová je, z pohľadu sita. Má výrazné 8-uholníkové elementy, totožné pre Q8 aj dynamickejšie zameranú verziu SQ8. Pre obe verzie sú tiež väčšie otvory na prívod vzduchu a nebude to len o výkonnejších motoroch, ale o kompletne všetkých.

A234464_largea

To, čo nebude na prvý pohľad vidieť sú nové svetlá. V štandardnej výbave sú maticové LED, ale za príplatok môžete mať HD maticové LED. Rozdielom bude použitie jemnejšej rozlišovacej schopnosti a tiež laserových doplnkových diaľkových svetiel aktivovaných pri rýchlostiach nad 70 km/h. Predné svetlomety ešte v prevedení HD, ukážu aj možnosť zmeny svetelného podpisu. Priamo v informačnom-zábavnom systéme na displejoch bude možné zvoliť jeden zo 4 druhov.

Rovnako ako sa zmenili predné svetlá, sa zmenia aj zadné svetlá. Nebudú síce mať žiadne zmeny vizáže telesa, ale budú mať novú technológiu OLED. Poskytuje výraznejší rozdiel medzi čiernou a červenou v prípade tohto modelu predvedie aj novinku. Ak sa iné auto priblíži ku zaparkovanému modelu Q8 na menej ako 2 metre, tak sa zadné svetlá zapnú.

Zvonka by stačilo, nie? Nie, Audi pridalo aj nové tvary zliatinových diskoch priemerov 21 až 23 palcov a tiež pridalo 3 nové farby do vzorkovníka. Sú nimi červená Chilli, modrá Ascari a zlatá Sakhir.

Ak sa pozriete do interiéru, tak tu veľa reálnych zmien nenájdete. Nájdite asi maximálne iné obklady, pričom bude na výber z 9 druhov, a nové čalúnenie s novými farbami a novým prevedením.

A234458_largeaZ pohľadu motorov sa toho naozaj veľa nezmení. Základom bude trojlitrový 6-valcový motor  TDI označený 45 TDI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiaci moment of 500 Nm. S týmto autom dokáže motor stovku zvládnuť za 7,1 sekundy a maximum je prirodzene obmedzené na 226 km/h. Toto auto v Nemecku bude stáť od 86 700 €. Ak si ale priplatíte, konkrétne 3 000 €, tak môžete získať výkonnejšiu verziu motora označenú 50 TDI, ktorá bude mať 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. To stačí na zrýchlenie za stovku za 6,1 sekundy a maximom 241 km/h.

Základnou benzínovou pohonnou jednotkou bude zase trojliter, zase V6, ale hlavne bude mať výkon 246 kW (335 k) a krútiaci moment 500 Nm. To Q8 stačí na zrýchlenie na stovku za 5,1 sekundy a maximálku obmedzenú elektronickým obmedzovačom na 250 km/h. Takú istú maximálnu rýchlosť bude mať s obmedzením aj model SQ8. Ten bude mať štvorlitrový osemvalec na benzín sa výkonom 368 kW (500 k) a krútiaci moment 770 Nm. Na stovku sa dostane za 4,1 sekundy a v rámci zachovania rozumnej spotreby dokáže vypnúť štyri valce. Za cenu 119 500 € dostanete základné 21-palcové zliatinové disky s pneumatikami s rozmerom 285/45 R21 a brzdové kotúče s priemerom 400 mm vpredu a 350 mm vzadu. Pre všetky verzie Audi Q8 bude štandardne pohon všetkých 4 kolies Quattro a tiež automatická 8-stupňová prevodovka Tiptronic. V prípade zatiaľ vrcholnej verzie SQ8 dostane trošku ostrejšie naladenie a rýchlejšie zmeny prevodových stupňov.

A234437_largeaTu ale niečo chýba, chýba tu Audi RS Q8, ktoré prejde modernizáciou neskôr a zjavne si nechá svoj šialený výkon 442 kW (600 k). Audi predsa nemôže vypustiť ani tento agregát a túto verziu, lebo konkurencia nespí a BMW má predsa v ponuke X6 M Competition. Obe autá sú teda veľmi zaujímavé a podobne cenovo nastavené.

Aktuálna ponuka vozidiel Audi