Dacia Duster má potenciál aj s pohonom na LPG

Existuje málo automobiliek, ktoré aktuálne ponúkajú fabrickú montáž splyňovacieho zariadenia na tekutý propán LPG. Niektoré automobilky sa rozhodli ísť smerom ku CNG a LPG už ponúka iba Dacia v každom svojom modeli. Ponúka ho aj v modeli SUV Dacia Duster.

Dacia Duster druhej generácie je veľmi priestranným SUV, ktoré zvláda ozajstné terény už len vďaka vyššej svetlej výške dosahujúcej bez mála 22 cm. Naviac po facelifte získal krajšie tvary masky chladiča a aj v interiéri niekoľko zaujímavých vylepšení. Od polovice júna sa už vyrába znova s novou maskou chladiča, ktorá predvádza preštylizované logo.

Jedno výrazné vylepšenie modernizovaného vozidla sa týka aj samotného plynového zariadenia. Kým pred faceliftom ešte Duster disponoval doplnkovým a dorábaným tlačidlom na prepínanie režimov, teraz je prepínanie plne integrované do prístrojovej dosky. Tlačidlo vyzerá akoby do auta bolo navrhnuté už v základných skicách. To isté platí aj pre palubný počítač. Kým pred faceliftom verzia LPG ukazovala stav plynu priamo na stupnici dorobeného tlačidla, po facelifte je tento merač zakomponovaný v palubnom počítači.

Palubný počítač dokonca reaguje a prepína aj stav paliva podľa zvoleného systému pohonu. Takisto dokáže vypočítať aj spotrebu a dojazd na jednotlivé palivá. Pri porovnávaní údajov teda netreba hľadať kalkulačku, ale stačí pozrieť ako to vyzerá na malom displeji medzi kruhovými ukazovateľmi rýchlosti a otáčok. Dacia Duster LPG má výhodu v dvoch veľkých nádržiach. Tá plynová má objem 48,8 litra a benzínová 50 litrov. To znamená, že pri plnom nasadení sa v bežnom svete dá prejsť až 1200 kilometrov na natankovanie. Pri súčasných cenách benzínu je jasné, že prevádzka na LPG bude tou výrazne lacnejšou.

V reálnom svete sa dá na nádrž na plyn prejsť takmer 600 kilometrov pri rozumnom zaobchádzaní s plynovým pedálom. K tomu sa dá prirátať, bez problému, ďalších šesťsto kilometrov na benzín. Tieto hodnoty by sa dali vyhnať ešte vyššie, keby vodič nevyužíva diaľnice a má ľahkú nohu. Samotná nádrž na plyn je umiestnená v priestore, kde by inak bola rezerva. To znamená, že vozidlo disponuje iba sadou na dofukovanie a lepenie. A takisto disponuje iba pohonom prednej nápravy.