Mercedes-Benz CLE prichádza, čím chce byť?

Nemecká automobilka Mercedes má dlhodobú tradíciu v ponuke vozidiel kupé a cabrio. Pri nových generáciách v triedy C a triedy E však ich predstavenie znamenalo veľkú otázku. Bude vôbec? Ak áno, tak čo budú zač? Realita je však príjemnejšia ako informácie o tom, že tieto dva modely zomrú s novými prevedeniami. Má meno CLE.

Mercedes totiž spravil jednu figliarsku záležitosť a z dvoch tried spravil jednu. Trieda C kupé a trieda E kupé sa zlúčia do triedy CLE kúpe. Rovnako sa stane aj s kabrioletmi. Kým kupé sa začne predávať už tento rok, na kabriolet si budeme musieť počkať do jari budúceho roka. Veľmi zaujímavé je, že nové kupé bude dokonca dlhšie ako Mercedes triedy E kupé býval ešte nedávno. Toto predĺženie je kvôli elegancii a je o 1,5 centimetra. Už na prvý pohľad je vidieť línie, ktoré nechcú byť provokačné a extrémne. Toto auto je stále Mercedes a ten by mal byť synonymum luxusu a nadradenosti nad všetkým ostatným. Nie je tomu inak ani v prípade CLE, ktoré si časť inšpiračných dizajnových prvkov berie z triedy C. Trieda E našťastie neprispela, lebo by prednou častou rozbila elegantné línie. Nová trieda E má predsa ten čierny lem okolo masky chladiča a zvláštne tvarované predné svetlá. Takto všetko pôsobí uhladene a príjemne.

Mercedes-CLE-25Rovnako je to aj v interiéri. Nie, tu nemusíte hľadať Hyperscreen. To by bola úplná sprostosť. Veď už na malom displeji bude ťažké niečo v kabriolete stláčať, keďže nemá naklápanie ako v SL a môže naň piecť slnko. Stredový displej má teda klasicky uhlopriečku 12,3 palca a vertikálnu orientáciu v portrétovom usporiadaní. Na displeji je vlastne všetko, až na pár samostatných tlačidiel, ktoré sú ale znova dotykové, väčšinou. Displej okrem navigácie a zábavy zakomponoval aj klimatizáciu a všetko nastavenie vozidla . Pred vodičom je druhý displej s uhlopriečkou 11,9 palca zobrazujúci všetko potrebné o jazde. Nie, do CLE sa nedostane systém zobrazenia 3D ako má trieda S. Niektoré technológie sú na menšie triedy stále trochu drahé. Kupé aj cabrio budú mať nové sedadlá, ktoré poskytnú možnosť sklápania, lebo aj vzadu budú ďalšie dve prídavné sedačky. Budú skôr núdzové, ale sú tam. Rozdielom medzi oboma verziami karosérie bude možnosť použitia fúkania na krk pre verziu bez strechy.

No a aké motory si môžete v CLE predstaviť? Hybridné. Každý jeden bude mať mild hybrid s výkonom 17 kW (23 k), ktorý narástol z predchádzajúcich 15 kW (20 k). Mild hybridná elektrická súčasť dosiahne krútiaci moment 200 Nm a pomôže pri zrýchlení a tiež pri znižovaní spotreby. Prekvapením je, že Mercedes nezabudol ani na naftový agregát. Ten bude mať 2 litre objemu a bude sa schovávať za označením CLE 220d. Bude dostupný ako pre kupé, tak pre kabriolet. Jeho výkon bude 145 kW (197 k) a tie bude usmerňovať cez 9-stupňovú automatickú prevodovku. Táto prevodovka je štandardom pre úplne všetky verzie CLE, s manuálom nerátajte ani náhodou.

Mercedes-CLE-19

Základný benzínový motor s označením CLE 200 bude dvojliter bežiaci v Millerom cykle, odovzdávajúci 150 kW (204 k). Toto až nápadne pripomína základné agregáty v novej triede E. Základný motor bude jediným, ktorý štandardne príde s pohonom zadnej nápravy a vyššie v cenníku bude jeho verzia s pohonom všetkých 4 kolies. Verzia CLE 300 už bude mať pohon všetkých 4 kolies štandardne a výkon 190 kW (258 k). Úplným vrcholom potravinového reťazca bude radový šesťvalec s objemom 3 litre dopovaný dvomi turbami. Bude mať tiež mild hybrid, tiež 9-stupňovú automatickú prevodovku a tiež pohon všetkých 4 kolies. Vďaka týmto atribútom dokáže s výkonom 280 kW (381 k) a krútiacim momentom 500 Nm vystreliť na stovku za 4,4 sekundy.

Automobilka tiež oznámila, že CLE dostane aj verziu AMG s číslom 53, ale tiež že pracuje na prevedení s plug-in hybridom. Aké tieto autá budú uvidíme v budúcnosti. Na fotkách a na papieri vyzerajú vynikajúco. Veď sú moderné a nemajú zbytočné šialenstvá ako kamera na konferencie v triede E novej generácie.

Racionalizácia portfólia znížením počtu modelov je teda vítaná vec. Otázkou ostáva ako bude nová trieda CLE ocenená. Je skôr možné, že aj keď nahradzuje triedu C a triedu E s karosériami coupe, bude finančne skôr blízko tej väčšej alternatíve.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes