Mercedes-Benz triedy V neodchádza, ožije faceliftom

Mercedes triedy V začínal svoju púť už v roku 2014. Pri osobných autách by to znamenalo novú generáciu, ale stále sme skôr v sekcii úžitkových vozidiel, lebo trieda V je tradične spätá s modelom Vito. Tieto bestsellery automobilky prichádzajú s vylepšeniami, ktoré im zaručia fungovanie až do príchodu úplne elektrickej budúcej generácie. Tá už bude stáť ale na novej platforme VAN.EA.

Začnime ale tým, čo sa nezmenilo. V ponuke oboch verzií, teda tej pracovnej, aj osobnej, budú stále elektrické pohony s rovnakými parametrami ako doteraz, ale aj naftové dvojlitre s výkonom až 176 kW (240 k), šesťvalec sa neobjavil ani teraz. Výrazným stavebným prvkom pohonu bude naďalej 9-stupňová automatická prevodovka a možnosť pohonu všetkých 4 kolies 4Matic. Štandardne budú  obe vozidlá naďalej s pohonom zadnej nápravy.

23c0247_1001a

No a po skonštatovaní tohto sa môžeme vrhnúť na zmeny, ktoré modernizácia prináša. Najväčšmi ich vidno v prednej časti. Automobilka nahodila naozaj masívnu masku chladiča, ktorá zasahuje až do nárazníka a odkazuje na ostatné nové modely. Nová maska chladiča si však vyžiadala aj zmenu reflektorov. Tie sú štandardne LEDkové a za príplatok môžu byť Multibeam LED. Príplatkové svetlá lepšie reagujú ako kedykoľvek doposiaľ a zároveň predvádzajú 84 samostatných svetelných elementov s možnosťou jednotlivého vypínania a stlmovania. Každý, kto už šiel v niektorom modernom Mercedese vie, že práve tieto svetlá sú naozaj fantastické. Nikoho neoslepujú, ale pritom osvetľujú vozovku aj okolie extrémnym spôsobom.

Prednú časť, pri luxusnom prevedení triedy V, obohatí aj návrat do minulosti. Prvýkrát v ponuke tohto vozidla bude aj klasický stojaci znak automobilky. Doteraz bol na kapote len ležiaci dvojrozmerný odznak. Ďalšia zmena môže byť nápis Mercedes-Benz z chrómových písmen v zadnej časti pod oknom (trieda V), ale tiež aj nové prevedenie zadných svetiel. Ich tvarový základ ostal síce rovnaký, ale výrazne sa zmenili jednotlivé prvky rozloženia vo vnútri. Zvonka by to asi stačilo, ale pri každom facelifte prichádza aj sada nových diskov. Pre základné verzie Vita to asi budú len nové puklice, ale lepšie vybavené kúsky predvedú nové zliatinové disky s výrazne aerodynamickým tvarovaním. Budú mať priemer 17 až 19 palcov. Za mňa sú najlepšie tie, ktoré vyzerajú ako Monoblocky z histórie. Prosím si naftové Véčko, konkrétne tieto disky, stojaci znak a ďakujem, iné auto už nebudem potrebovať.

23c0247_1007a

Veľké zmeny prichádzajú aj vnútri. Nie, nehovorím o zmenách v zadnej časti, kde je stále veľmi dobre premyslený systém koľajníc a posuvných sedadiel, ale hovorím o prednej časti. Nové Vito predvádza úplne novú prístrojovú dosku, ktorá už nie je ako z lacného filmu. Má úplne nové tvary, horizontálne rozloženie a tiež nové displeje. Aj napriek tvrdým plastom vyzerá vynikajúco a pred vodičom predvádza digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 5,5 palca a v strede zase dotykový displej s uhlopriečkou 10,25 palca. Beží na ňom najnovšia generácia systému MBUX. V prípade príplatku za automatickú prevodovku si v strednej časti pod displejom našli miesto dva držiaky na nápoje.

23c0249_1102a

Aj keď pracovné Vito, bez pochýb, prešlo väčším interiérovým skokom, veľkú zmenu predvádza aj trieda V. Automobilka siahla taktiež po novej prístrojovej doske, ktorá pod jednou plochou združuje dva displeje s uhlopriečkami 12,3 palca. Využívajú najnovšiu generáciu systému MBUX, ale v tomto prípade majú aj externý ovládač. Dotyková plocha našla miesto tam, kde by inokedy mohli byť práve páky prevodoviek. Trieda V totiž bude mať výlučne automatickú prevodovku a ponúkne radenie pod volantom. Novinkou pre triedu V bude aj použitie príplatkového 64-farebného nepriameho osvetlenia, ale aj vylepšeného bezkľúčového štartovania. Veľkým krokom vpred bude štandardné prevedenie s 5 dverami. Posuvné dvere na oboch stranách budú teda v základnej výbave a rovnako tak bude v základnej výbave aj elektronická parkovacia brzda. Bude štandardom aj pre úžitkové Vito, ale iba v prípade, že bude mať automatickú prevodovku. V preklade to znamená, že Vito stále prinesie aj manuálne šesťstupňové prevodovky.

23c0249_0013a

Mercedes vylepšil aj systém asistentov. Napríklad asistent aktívneho brzdenia bude lepšie fungovať aj v križovatkách a pri manévrovaní s prívesom príde ako pomocník ďalší asistent. Ten však bude závislý na automatickej prevodovke a naviac pri doplatení za ťažné zariadenie. Veď kto by potreboval asistenta manévrovanie s prívesom a nikdy nepoužil ťažné, lebo by ho nemal?

Mercedes týmito vylepšeniami dodal modelu Vito a triede V životnú energiu, ktorú ešte budú potrebovať. Tieto modely sú veľmi dôležité a ich náhrada za elektrické verzie je zatiaľ veľmi rozporuplná. Automobilka však tvrdí, že do konca desaťročia bude až polovica predaných vozidiel tejto triedy práve na elektrickú energiu. Preto znova platí, že berte, kým je, lebo aj nad prudko použiteľnými vozidlami využívajúcimi spaľovacie agregáty sa zbiehajú búrkové mraky a podobnú príležitosť už o 10 rokov mať nemusíte. Veď si stačí zobrať Citroën Spacetourer a Peugeot Traveller. Osobné verzie sú už výhradne elektrické. Predaje tým pádom klesli ako sudy do Orlickej priehrady v deväťdesiatych rokoch. Ak to je teda konkurent modernizovanej triedy V? Je to aj nový Multivan, ktorý je trochu menší, ale svoje chce povedať aj Hyundai s modelom Staria. Renault tiež stále ponúka svoj Trafíc a Ford štartuje s novou generáciou modelu Tourneo Custom. Výber by teda bol, Mercedes v ňom stále predstavuje solídnu alternatívu.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes

TOP STAV! Performance AMG
Mercedes-Benz E trieda Sedan 63 AMG Performance, Pano, Harman Kardon, Distronic plus, Keyless-g

Mercedes-Benz E trieda Sedan 63 AMG Performance, Pano, Harman Kardon, Distronic plus, Keyless-g

Karoséria Sedan
Počet najazdených kilometrov 116,832 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 386kW (524PS)
Dátum prvej evidencie 2010
Lokalita ZA

34.990 €
Pravidelne servisované
Mercedes-Benz C trieda Kombi 250 CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde A/T

Mercedes-Benz C trieda Kombi 250 CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde A/T

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 224,700 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 150kW (204PS)
Dátum prvej evidencie 2013
Lokalita PO

8.990 €
Pravidelný servis, keramika
Mercedes-Benz E trieda Kombi 250 CDI 4matic Blue Elegance

Mercedes-Benz E trieda Kombi 250 CDI 4matic Blue Elegance

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 264,979 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 150kW (204PS)
Dátum prvej evidencie 2013
Lokalita PO

12.500 € 13.400 €
Servis Mercedes, Priestranné
Mercedes-Benz Citan 109 CDI lang

Mercedes-Benz Citan 109 CDI lang

Karoséria Van
Počet najazdených kilometrov 265,439 km
Náhon Predných kolies
Prevodovka Manuál (5 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 66kW (89PS)
Dátum prvej evidencie 2013
Lokalita TN

6.500 €
Vzduchový podvozok, ŤZ, DPH
Mercedes-Benz E trieda All-Terrain 220d 4matic Airmatic 9G-Tronic, Multibeam, HUD, Ťažné, MB c

Mercedes-Benz E trieda All-Terrain 220d 4matic Airmatic 9G-Tronic, Multibeam, HUD, Ťažné, MB c

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 206,693 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 143kW (194PS)
Dátum prvej evidencie 2017
Lokalita ZA

23.990 € 24.990 €
Top stav,287KW
Mercedes-Benz C trieda Kombi Mercedes-AMG 43 A/T 4MATIC

Mercedes-Benz C trieda Kombi Mercedes-AMG 43 A/T 4MATIC

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 169,938 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 287kW (390PS)
Dátum prvej evidencie 2018
Lokalita ZA

32.000 € 33.000 €
serv. história, 4x4, V6 AMG
Mercedes-Benz E trieda Kombi 400 4MATIC 3.5 V6 AMG Line, 245kW, A9, 5d.

Mercedes-Benz E trieda Kombi 400 4MATIC 3.5 V6 AMG Line, 245kW, A9, 5d.

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 299,267 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 245kW (333PS)
Dátum prvej evidencie 2017
Lokalita KE

22.990 € 25.290 €
Neburane,TOPstav,druhý majitel
Mercedes-Benz C trieda Sedan 220 CDI Avantgarde A/T

Mercedes-Benz C trieda Sedan 220 CDI Avantgarde A/T

Karoséria Sedan
Počet najazdených kilometrov 169,486 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (5 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 125kW (170PS)
Dátum prvej evidencie 2011
Lokalita TN

9.660 €