Nová Toyota C-HR ukazuje budúcnosť s hybridmi

Japonská automobilka Toyota predstavila novú generáciu svojho bestselleru s názvom C-HR. Je to auto, ktoré doteraz predvádzalo avantgardnejší a futuristickejší prístup ku tomu, čo sa radí do sekcie športovo ladených SUV segmentu C, čiže nižšej strednej triedy. Je teda v ostrom kontraste s modelom Corolla Cross, ktorá je klasickým SUV v tomto veľkostnom svete. Novinka prináša nové línie, ale hlavne bude výlučne hybridná. Pribudne jedna zásadná novinka v agregátovej ponuke.

Automobilka vytvorila pre model C-HR línie veľmi podobné tým, ktorý ma aj model Prius, či elektrický bZ4x. Tieto najnovšie prírastky určujú dizajnový smer všetkých ostatných vozidiel automobilky, ktoré ešte len prídu a ktoré prichádzajú postupne. Toyota C-HR je teda skokom do budúcnosti a futurizmu aj oproti tomu, čo predstavoval predchodca. Je to nielen v prednej časti, ale aj zboku, kde zostala zachovaná zvláštna línia okien s prudkým stúpaním v polovici zadných dverí. Toto zmenšuje opticky vozidlo, ale zároveň predvádza v interiéri horšiu situáciu pre zadných pasažierov, lebo obmedzuje výhľad von.

Toto je auto môže mať disky až s priemerom 20 palcov, čo znova mení postavenie vozidla z pohľadu vnímanej veľkosti. Zadná časť už neprekvapí, klasické široké svetlá s takmer prepojenými linkami a šialený zadný nárazník.  Nie šialený na to, aby vyvolával údiv, ale šialený na to, aby vyvolával otázky, že čo sa z neho má vlastne vyliahnuť. Vyzerá totiž, že z neho postupne, ako zo škrupiny, vychádza niečo iné. Podobne ako to bolo kedysi na extravagantnom hybride BMW i8.

Toyota-c-hr-01

Interiér taktiež neprekvapí. Prichádza s dvomi displejmi, prvý je pred vodičom a úplne nahradzuje klasické ukazovatele a aj tie čiastkové digitálne. Je celkom konzervatívny a má uhlopriečku 12,3 palca. Rovnakú uhlopriečku má aj stredový displej s dotykovým ovládaním informačno-zábavneho systému. Ten v sebe zakomponúva síce veľa informácií a funkcií, ale Toyota si ponecháva niektoré tlačidlá samostatné. Tvrdí, že je pre ne stále dosť miesta. Tieto dva displeje budú v štandardnej výbave C-HR. V ďalších stupňoch výbavy sa objaví aj displej premietaný priamo na sklo, či panoramatická strecha, alebo dokonca ambientné osvetlenie so 64 farbami a ozvučenie od firmy JBL. Ďalší stupienok môže byť pohľad do bezpečnostnej výbavy, ale v zásade C-HR ponúkne kompletne všetko, čo je aktuálne možné v rámci technológií automobilky.

Toto auto bude mať na dĺžku 4 360 mm, šírka bude 1 830 a výška 1 560 mm. Rázvor z toho bude až 2 640 mm, čo zabezpečí dostatok priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. A pritom zostane určite aj dostatočný kufor. Teda ak sa bavíme o hybridných alternatívach a nie o plug-in hybride.

Základom modernej motorovej ponuky novej generácie C-HR bude 1,8-litrový full hybrid, ktorý dosahuje celkovo 103 kW (140 k). Na stovke sa ocitne za 9,9 sekundy a maximálne sa zastaví pri 170 km/h. Bude mať pohon výlučne prednej nápravy a spojenie s prevodovkou eCVT. Viac výkonu prinesie dvojlitrová alternatíva, ktorá bude mať až 145 kW (197 k). Tento pohonný systém je prebraný z modelu Corolla Cross. Aj tu bude na výber s pohonom prednej nápravy a pohonom všetkých 4 kolies s elektromotorom na zadnej náprave. Výkonovo sa tieto dve verzie odlišovať nebudú. Budú sa však odlišovať zrýchlením. Predokolka sa na stovku dostane za 8,2 sekundy, ale štvorkolke to trvá iba 7,9 sekundy. V tomto prípade je pre obe verzie rovnaká maximálna rýchlosť 180 km/h.

Toyota-c-hr-07

Plug-in hybrid bude mať síce rovnakú maximálnu rýchlosť, ale na stovke bude ešte o 0,5 sekundy rýchlejšie ako najvýkonnejšia štandardná hybridná alternatíva. Bude mať predsa výkon 164 kW (223 k) a batériu, ktorej nabitie bude stačiť na prejdenie šesťdesiatšesť kilometrov. Tento plug-in bude prevzatý priamo z modelu Prius najnovšej, už piatej, generácie a vlastne piata generácia bude aj celkovo hybridného systému automobilky.

Nová generácia Toyoty C-HR tak doplní aktuálnu ponuku crossoverov a SUV. Bude športovo ladenou alternatívou ku Corolle Cross, presne tak, ako to bolo doteraz. Hierarchia sa teda nemení a C-HR narástla len veľmi jemne, len o kúsok a predvedie znova útok na špicu hitparády predaných vozidiel minimálne u nás. Aj keď kraľovaniu RAV4 a Yaris Cross sa asi bude ťažko konkurovať.

Aktuálna ponuka vozidiel Toyota