BMW postupne obnovuje svoju ponuku modelov. Nedávno to bola Trojka, predtým X-sedmička a Sedmička, teraz prichádza nová generácia najmenšieho crossoveru X1. BMW má od jednotky po sedmičku zaplnené všetky veľkosti terénnejšie vyzerajúcich vozidiel. Nová X1 prichádza už vo svojej tretej generácia je najväčšia aká kedy bola. Keď sa dostala až sem, tak ju môžeme považovať za úspešný model.
Prednú časť BMW nechalo pri X1 trochu viac konzervatívnu ako pri veľkých modeloch a ponúka teda celkom rozumne veľkú masku chladiča v tvare ľadviniek, alebo skôr už krídel. Po stranách sú umiestnené LEDkové svetla, ktoré majú adaptívnu funkciu a disponujú denným svietením v tvare striešok, ktoré sa akoby zrkadlili do spodnej časti nárazníka, kde je reflektovaný tvar písmena L po bokoch. Inak sa dá povedať o karosérii X1, že je skôr evolúciou ako úplnou novinkou.
Bočný tvár hovorí presne o tom, že čo je dobré netreba meniť. V ponuke modelu budú štandardne 17-palcové disky z ľahkých zliatin, ale maximum v ponuke príplatkovej výbavy bude 19 palcov. Zadná časť sa nebude výrazne odlišovať od ostatných modelov a okamžite je jasné, ku ktorej sa automobilke X1 patrí. Vidieť v nej určité náznaky najmä o číslo väčšieho modelu X3.
Výrazný šok prichádza v interiéri a nie je to pri pohľade na štandardnú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, či štandardnú navigáciu BMW Maps a kožený športový volant. Je to hlavne kvôli tvaru prístrojovej dosky. Avšak ak už ste videli BMW 2 Active Tourer, tak je vám jasné, odkiaľ vietor vanie. Prístrojová doska s dlhým snowboardom, na ktorom sú dva displeje je presne z tohto modelu, rovnako ako aj ostrovček na ovládanie základných funkcií. Pod pravou rukou má vodič všetky potrebné ovládacie prvky ako prepínač prevodovky vo forme posuvného tlačidla miesto páky a tiež ovládač hlasitosti. Koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému tu môžete hľadať márne. Nie je tu, absetnuje. Podobne ako v 2 Active Tourer ho automobilka vypustila a nový systém iDrive8 sa dá ovládať dotykom, gestami, alebo hlasom. Tieto malé modely skrátka nemajú priestor na tradičný ovládač, ktorý je zatiaľ ešte stále vo väčších automobiloch s logom BMW.