Najskôr si musíme utriediť pojmy. Ako fastback sú označované karosérie, ktoré majú pripomínať kupé. Jedným z prvých užívateľov tohto názvu bol kedysi dávno Ford Mustang a to konkrétne verzia, ktorá účinkovala aj vo filme Bullitov prípad. Slávna naháňačka so Steveom McQueenom, v ktorej utekal vozidlu Dodge Charger je priam legendárna a určite ju väčšina pozná. Avšak tento istý názov oživil aj Hyundai i30 bez podobných ambícií.
Hyundai i30 Fastback nie je praktickejší ako hatchback, aj keď je dlhší. Má možno o niečo väčší kufor, ale dôležité je skôr rozloženie hmotnosti a vizáž samotného automobilu. Veď priestor na zadných sedadlách je zase o trochu menší ako má najkratšia verzia. Môže za to práve ten Fastback, čiže splývajúca zadná časť a postupne sa zvažujúca strecha. Hyundai i30 Fastback je tak hlavne športovo vyzerajúcou alternatívu v ponuke modelu.
A športová vyzáž môže byť ešte umocnená na balíkom doplnkov v rámci výbavy N-line. Tie sú nielen na prednom nárazníku, ale aj na zadnom a do interiéru sa dostávajú výraznejšie tvarované sedadlá. Práve takto vyzerá Hyundai i30 úplne najlepšie a nepredčí ho ani žiadna iná verzia, ani s karosériou kombi.
Lenže veľkým prekvapením je aj ako i30 Fastback jazdí. Veď práve s turbomotorom s objemom 1,5 litra, ktorý automobilka doplnila do ponuky len nedávno a nahradil obľúbený motor 1,4 Turbo je najbližšou alternatívou ku modelu s čistokrvným označením N. Tento motor ma výkon 118 kW, čo sa pretavuje ako 160 koní a krútiaci moment dosahuje 253 Nm. Táto kombinácia, podľa papierov s manuálnou prevodovkou, zvláda šprint na stovku za 8,6 sekundy a vozidlo je aj celkom pružné. Veľmi zaujímavo je nastavený podvozok, ktorý je kombináciou športového potenciálu modelu, ale aj dostatočného komfortu pri jazde. Má predsa viacprvkové zadné zavesenie, ktoré pomáha pri ostrejšej jazde a menej odskakuje. Takúto nápravu má Fastback štandardne, na rozdiel od ostatných karosárskych verzií modelu.