Mercedes GLC ukázal dynamickejšie Coupe, stále so štvorvalcami

Nemecká automobilka Mercedes-Benz ukázala novú verziu karosérie svojho modelu GLC. Kým SUV sa predstavilo koncom minulého roka, Coupe prichádza teraz s dynamickejšie tvarovanou bočnou líniou a schopnosťou postaviť sa proti modelom Audi Q5 Sportback a BMW X4. Vlastne viac konkurentov tento model mať ani nebude, lebo z prémiových výrobcov už takmer nikto nerobí podobné alternatívy. Aké je teda nové GLC Coupe?

V prvom rade treba skonštatovať, že predná časť modelu sa nápadne podobá na klasické SUV. Je to zámer, aby sa autá dali ľahko identifikovať. Prichádza teda s masívnou maskou chladiča predelenou vertikálnou líniou a niekoľkými verziami vizáže ostatných detailov. Dôležitejšie sú však predné svetlá vybavené Full LED technológiou a za príplatok aj systémom Digital Light. Príplatkový systém svitenia ponúka rozlíšenie svetelných lúčov so schopnosťou takmer premietať filmy na stenu pred autom. V praxi funguje veľmi dobre, čo sa dá odskúšať už na iných modeloch značky. Je to vrchol toho, čo automobilka aktuálne ponúka v osvetľovacích technológiách a možno je to jeden z najlepších systémov dostupných v tejto triede vozidiel.

42003-GLCCoupe_1 

Zadná časť je už však o niečo odlišná a prináša skôr štýl GLE Coupe. Väčšie vozidlo vidno v tvare zadných svetiel, ale tiež v celkovom tvare veka batožinového priestoru. Toto je vždy ovládané elektricky a pod ním je batožinový priestor s objemom 545 litrov. Základný objem oproti predchodcovi narástol o 45 litrov a po sklopení zadných sedadiel ukazuje až 1 490 litrov. Aj po sklopení je hodnota medzigeneračne väčšia, až o 90 litrov. Stále sa však bavíme o alternatívne, ktorá má prevedenie s klasickými benzínovými a naftovými mild hybridmi. Ak si zvolíte plug-in hybrid, tak budete mať objem batožinového priestoru 390 litrov štandardne a po sklopení sedadiel 1 335 litrov. Je to z dôvodu extrémne veľkej baterky, ale k tomu sa ešte dostanem.

Vráťme sa ešte na chvíľu von. Tvar karosérie, ktorý by sa dal skôr označiť ako Fastback, dokáže znížiť o niečo koeficient odporu vzduchu, oproti štandardnému SUV. Oproti predchodcovi je však zníženie naozaj masívne. Z 0,30 sa aerodynamický koeficient dostal na 0,27.

42033-GLCCoupe_1 

Interiér teda prinesie dostatočne veľký batožinový priestor, ak nezvolíte plug-in hybrid, ale ponúkne aj dostatok miesta pre pasažierov. Na hlavy vzadu ho bude vzadu o niečo menej, s tým však musí budúci majiteľ rátať. Daň za krásu je práve táto zmenšená použiteľnosť pre extrémne vysokých ľudí. Predná časť predvádza takmer rovnaké veľkostné parametre a dôležité je, že využíva presne rovnakú prístrojovú dosku s dvomi displejmi ako GLC SUV. Displej pred vodičom má viacero zobrazení, ale dôležitejším je ten v strede. Ovláda sa dotykovo, pričom v interiéri takmer absentujú fyzické tlačidlá, ale môžete ho ovládať aj dotykom na dedikovanej ploche na volante. Volant je tiež iba s dotykovými ovládacími plochami, čo môže byť pre niekoho odrádzajúce, ale v prípade Mercedesu to celkom obstojne funguje.

Keď som načal tie plug-in hybridy, tak treba povedať, že batéria má kapacitu až 31,2 kWh a dokážete ju nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW. Rýchle nabitie, veľký dojazd. Na jedno nabitie dokáže GLC Coupe plug-in hybrid prejsť až 130 km. Základom pre plug-in hybridy je dvojlitrový motor buď na benzín, alebo na naftu. Benzín spaľuje napríklad GLC 300e dosahujúce 230 kW (313 k) kombinovaného výkonu. GLC 400e bude mať až 280 kW (381 k) a naftové GLC 300de ponúkne 245 kW (333 k). Realita je taká, že práve benzínový výkonnejší plug-in hybrid je najrýchlejšie zrýchľujúcim GLC Coupe. Na stovke je za 5,4 sekundy. Všetky verzie majú kombinovanú spotrebu do 0,6 litra, vzhľadom na extrémny dojazd na nabitie batérie. To by mohlo znamenať, že ak budete non-stop nabíjať, tak vám 10-eurový prídel do nádrže vydrží aj 700 km.

42010-GLCCoupe_1 

Zaujímavé však budú aj mild hybridné verzie využívajúce výlučne benzínové a naftové motory s malou elektrickou dopomocou. Každá z nich bude mať teda mild hybrid s výkonom 17 kW (23 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Táto zábavka nielen zníži spotrebu, ale aj zlepší parametre zrýchlenia a pružnosti. Základná benzínová dvojlitrová možnosť bude schovaná za označením GLC 200 s výkonom 150 kW (204 k). Viac výkonu ponúkne GLC 300, ktoré bude mať až 190 kW (258 k) a na stovku sa dostane za 6,3 sekundy. Na naftovej strane spektra bude GLC 220d dosahujúce 145 kW (197 k) a GLC 300d s výkonom 198 kW (267 k). Najvýkonnejšia naftová alternatíva bude mať zrýchlenie o desatinu sekundy horšie ako benzínová. Ale bude mať kombinovanú spotrebu na úrovni 5,5 litra, oproti 7,3 litrom najvýkonnejšej benzínovej alternatívy.

Mercedes tento dynamický a štýlovo zameraný model predvedie naživo už tento rok a už tento rok sa dostane do ponuky aj na Slovensku. Tak ako štandardné SUV, aj Coupe príde s možnosťou priplatenia za vzduchový podvozok a natáčanie zadnej nápravy až do uhla 4,5 stupňa. Toto natočenie síce nevyzerá nejako extrémne, ale dokáže spôsobiť, že polomer otáčania bude iba 10,9 metra. A to sme stále pri aute, ktoré má viac priestoru v interiéri ako druhá generácia modelu ML.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes