Mercedes má nové Céčko. Čo môžeme čakať?

Prišiel čas na generačnú obmenu, čo vo svete áut znamená úplne nový model. Mercedes teda vo virtuálnom svete predstavil novú Triedu C. Bežne by práve prebiehala výstavná premiéra v Ženeve na autosalóne, ale všetci dobre vieme aká je momentálna situácia, takže tento autosalón sa proste nekoná. Je to už druhý rok za sebou. Nové Céčko však zaujme aj bez toho, aby bolo na výstave.

V prvom rade na tomto novom modeli zaujme, bez pochýb, vizáž. Kto videl najnovšiu Triedu S, tak vie, akým smerom sa uberá dizajn ostatných sedanov automobilky. Trieda C teda vyzerá ako zmenšená Trieda S. Vidno to nielen na zadnej časti modelu, ale aj vpredu. Tento krok môže vyzerať kontroverzne, ale unifikácia dizajnu je, v prípade Mercedesu, už dlhodobejšou záležitosťou. Veď aj predchádzajúce modely C, E a S sa na seba ponášali.

Céčko však prináša viacero noviniek, ktoré doteraz v tomto segmente neboli. Zvonka sa medzi také radí napríklad použitie pixelových reflektorov, ktoré dokážu ešte detailnejšie osvetliť vozovku a jej okolie bez toho, aby oslepovali vodičov okolo. Mercedes tento systém volá Digital Light. Avšak tieto reflektory nie sú v štandardnej výbave. Sú za príplatok. Svetlo dokážu deliť pomocou 1,3-milióna mikrozrkadielok.

Výraznou novinkou v tejto triede áut je aj použitie natáčania zadnej nápravy. To samotné dokáže zmenšiť priemer kruhu potrebného na otočenie až o 40 centimetrov. Zadné kolesá sa nenatáčajú tak extrémne ako v prípade Triedy S, ale aj menšie natočenie výrazne pomáha. Do 60 kilometrov za hodinu sa zadné kolesá natáčaju opačným smerom ako tie predné, aby sa zlepšila manévrovateľnosť auta a nad touto hranicou sa natáčajú rovnakým smerom, aby posunuli o stupienok vyššie priľnavosť v zákrutách.

Nové Céčko bude trochu väčšie ako to odchádzajúce. Na dĺžku narástlo o 65 milimetrov, ale na rázvore sa to prejavilo iba 25 milimetrami. To však tiež znamená, že sa zväčšil ako priestor pre pasažierov na zadných sedadlách, tak dostal lepšie tvary aj batožinový priestor. Na papieri to však je stále rovnakých 455 litrov pre sedan a kombi ponúkne 490 litrov. Po sklopení sedadiel prinesie praktickejšia karoséria ešte väčší objem, až 1510 litrov. Pre kombi to znamená zväčšenie v oboch prípadoch o 30 litrov. Už ste sa určite dovtípili, že automobilka bude nové C robiť zatiaľ s dvomi karosériami, na výber bude sedan a kombi.

Veľkým šokom, na Triedy C, je predná časť interiéru. Tá znova akoby z oka vypadla Triede S. Lenže nie všetky verzie budú mať také veľké displeje ako sú na prezentačných fotkách. V základnej výbave bude pred vodičom 10,25-palcový a v strede 9,5-palcový. Ale tie nechcete. Aby toto usporiadanie vyzeralo dobre, tak jednoducho treba priplatiť za väčšie. Pred vodičom je tak 12,3-palcový a v strede 11,9-palcový displej. Beží na nich najnovšia verzia systému Mercedes-Benz User Experience, čiže MBUX. Istou nevýhodou môže byť príliš veľa lesklých plôch, ktoré budú magnetmi na odtlačky prstov. Pre takéto prípady Volvo dáva špeciálnu handričku, Mercedes nič také neodprezentoval, ale určite by sa hodila.

Znova veľkou správou o novom Céčku je, že bude mať len motory, ktoré majú hybridný doplnok. A to buď mild-hybrid, alebo plug-in hybrid. O tom že všetko budú štvorvalce asi nie je ani nutné hovoriť. V Mercedese Triedy C jednoducho odzvonilo šesťvalcom a osemvalcom. Ak to vyzerá zle, tak je jasné, kto za týmto stojí. Sú to emisné normy. A aj vďaka nim nebude v ponuke manuálna prevodovka. Všetky agregáty budú spolupracovať s deväťstupňovým automatom.

Štorvalce budú mať benzínový základ označený ako C180. Avšak motor bude mať objem iba 1,5 litra. Z neho však dostane slušný výkon 125 kW (170 k). Stupienok hore bude C200, ktorý z rovnakého agregátu dá 150 kW (204 k). Druhá, výkonnejšia verzia bude mať možnosť kombinácie s pohonom všetkých kolies 4Matic. Štandardom pre Mercedes ostáva pohon zadnej nápravy. C300 s dvojlitrom príde s výkonom až 190 kW (258 k).

Viac svetla nevnáša do prípadu ani naftová verzia. Tá bude mať štandardne objem dva litre. Avšak výkon bude ostupňovaný.  Základom bude C200d s 120 kW (163 k), nad ním bude C220d s 147 kW (200 k) a na vrchole bude stáť C300d s výkonom až 195 kW (265 k). Každý z motorov bude mať mild-hybridný doplnok EQ Boost, ktorý dočasne pridá 15 kW (20 k) a 200 Nm.

Plug-in hybrid bude označený kombináciou C300e a bude tým najvýkonnejším, čo zatiaľ Trieda C ponúkne. Bude mať dvojliter a batériu s kapacitou až 25,4 kWh. Celkový výkon bude 230 kW (313 k) a krútiaci moment mocných 550 Nm. Pritom na nabitie výrobca sľubuje, podľa metodiky WLTP, dojazd až 100 kilometrov. Vyzerá to, že tu je na čo sa tešiť. Trochu zarmúti predpoveď, že dvojliter budú mať aj verzie AMG a to aj AMG 63, ktorá doteraz fungovala s dvojnásobným počtom valcov a dvojnásobným objemom.

Prvýkrát sa Mercedes rozbehol do terénnejšieho tvaru aj s týmto modelom. V ponuke totiž bude figurovať aj verzia All-Terrain, ktorá bude mať plastové lemy karosérie po vzore väčšieho Éčka. Bude tak plnohodnotne konkurovať modelu A4 od Audi. Len s tým rozdielom, že aktuálne Audi A4 má stále v ponuke aj šesťvalce.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes

4Matic
Mercedes-Benz M trieda 320 CDI

Mercedes-Benz M trieda 320 CDI

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 267,583 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 165kW (224PS)
Dátum prvej evidencie 2009
Lokalita TN

8.990 € 9.390 €
Slovenské, Klasický podvozok
Mercedes-Benz E trieda Sedan 350 4Matic Benzín, bez vzduchu, Slovenské, Distronic +, Mŕtvy uhol

Mercedes-Benz E trieda Sedan 350 4Matic Benzín, bez vzduchu, Slovenské, Distronic +, Mŕtvy uhol

Karoséria Sedan
Počet najazdených kilometrov 294,007 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 200kW (272PS)
Dátum prvej evidencie 2010
Lokalita ZA

7.990 € 8.490 €
SR, odpočet DPH
Mercedes-Benz GLC Kupé 250d 4MATIC A/T

Mercedes-Benz GLC Kupé 250d 4MATIC A/T

Karoséria Hatchback
Počet najazdených kilometrov 83,500 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 150kW (204PS)
Dátum prvej evidencie 2017
Lokalita KE

37.990 € 40.990 €
Vynikajúci stav, Odpočet DPH
Mercedes-Benz C trieda Kombi 220 d A/T

Mercedes-Benz C trieda Kombi 220 d A/T

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 99,000 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 143kW (194PS)
Dátum prvej evidencie 2018
Lokalita BA

31.500 € 26.250 € bez DPH
1. Majiteľ, SK, Nelakované
Mercedes-Benz GLE SUV 450 mHEV 4Matic 1. Majiteľ, Slovenské, Nelakované, AMG Styling, Hnedá kož

Mercedes-Benz GLE SUV 450 mHEV 4Matic 1. Majiteľ, Slovenské, Nelakované, AMG Styling, Hnedá kož

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 163,333 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 270kW (367PS)
Dátum prvej evidencie 2019
Lokalita TN

55.000 € 69.990 €
jazdené len v lete, garážované
Mercedes-Benz E trieda Sedan 250 CDI Blue Avantgarde 7G

Mercedes-Benz E trieda Sedan 250 CDI Blue Avantgarde 7G

Karoséria Sedan
Počet najazdených kilometrov 98,761 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 150kW (204PS)
Dátum prvej evidencie 2013
Lokalita PO

21.300 € 23.490 €
pôvod SR, nízky nájazd
Mercedes-Benz A trieda 180 /T

Mercedes-Benz A trieda 180 /T

Karoséria Hatchback
Počet najazdených kilometrov 49,000 km
Náhon Predných kolies
Prevodovka Automat (7 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 100kW (136PS)
Dátum prvej evidencie 2019
Lokalita KE

28.000 €
Nezávislé kúrenie
Mercedes-Benz GLE Kupé 350d Coupé/ 4matic, Harman Kardon sound, Ťažné, Webasto, Nelakované

Mercedes-Benz GLE Kupé 350d Coupé/ 4matic, Harman Kardon sound, Ťažné, Webasto, Nelakované

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 242,605 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 190kW (258PS)
Dátum prvej evidencie 2016
Lokalita ZA

34.990 € 35.990 €