Toyota Land Cruiser J70: Elektro? Nie, ďakujem, radšej nový naftový štvorvalec

Automobilka Toyota má niektoré modely, ktoré nie je vhodné meniť. Takým určite bude Land Cruiser J70, ktorý je na trhu už od roku 1984. Teda táto verzia. Automobilka pre model pripravila návrat ku koreňom a nový agregát. Bude síce mať menej valcov, ale lepšiu spotrebu a tiež lepšie emisie. Veď to je teraz dôležitý faktor na celom svete.

Toyota do svojho modelu Land Cruiser J70 pridá po takmer 30 rokoch znova štvorvalcový naftový motor a potenciálne aj automatickú prevodovku. Tieto dva prvky v minulom roku vozidlo nemalo a nemalo ich pekných pár desaťročí. Doteraz bolo auto dostupné najmä so 4,5-litrovým motorom V8 spaľujúcim naftu. Samozrejme má tento agregát prepĺňanie, ale vonkoncom nie je stavaný na akékoľvek vysoké výkony. Je to skôr spoľahlivý dlhoročný makač, ktorého nebude treba meniť ďalšie desaťročia.

Nový agregát v ponuke modelu bude mať objem 2,8 litra a bude pochádzať z modelu Hilux. Tento istý motor Európe poháňa aj Land Cruiser, takže rodina sága sa uzavrie. Nový motor bude mať výkon medzi 150 a 165 kW (204 – 225 k), automobilka ešte neoznámila úplne presné údaje. Krútiaci moment bude medzi 420 a 550 Nm. Oproti osemvalcu naozaj prinesie štvorvalec zníženie nielen spotreby, ale aj emisií, ktoré začínajú byť akútne aj v oblastiach, kde to doteraz až také vážne neriešil.

design_Mosaics_desktop_v5

Jedným z najvýznamnejších trhov pre Land Cruiser J70 je totiž Austrália. Tam sú obľúbené hlavne verzie pick-up a SUV. Práve tam prináša legislatíva potrebu znižovania emisií tiež. Veľké prekvapenie v prípade nového motora je ale fakt, že výkon je veľmi podobný osemvalcovému staršiemu bratovi. Takisto krútiaci moment bude tiež na podobných úrovniach, možno budú parametre ešte lepšie pri menšom motore. Takto vlastne Toyota možno zabije jeden z posledných 8-valcových naftových agregátov v relatívne osobných autách.

Toto auto však nie je obmedzené na austrálsky buš a rozsiahle farmy. Vidno ho ako špeciálny automobil aj u nás. Naši požiarnici predsa majú verziu s pohonom 6 kolies. Áno, 6-kolesové špeciály sú na Slovensku. Tento automobil si priazeň rôznych záchranných zložiek a aj armád získal vďaka svojej robustnosti a jednoduchosti konštrukcie. Auto s 4,5-litrovým osemvalcom na naftu vydrží naozaj extrémne zaobchádzanie a extrémne dlho bez problému. Bez problémov bude určite aj 2,8-litrový naftový štvorvalec, ale trh pre osemvalec bude zjavne stále.

performance_mosaic_desktop_v3

Ak by ste ho teda chceli, tak skôr odporúčam ísť do arabských krajín, kde sa predáva tiež, lebo z nich doveziete Land Cruiser J70 s volantom na strane, na ktorej ho máme aj my u nás. Z Austrálie, v rámci Commonwealthu, by bol napravo, čiže úplne inde ako potrebujete.

Land Cruiser série  J70 je vlastne konkurentom len zopár automobilov. Najväčším konkurentom zo všetkých vozidiel aktuálne v svetovej ponuke by mohla byť trieda G Professional od Mercedesu, alebo pracovné verzie Defenderu. Ten však narástol do luxusných rozmerov a skôr úlohu konkurenta plní iný britský automobil s názvom Ineos Grenadier. Je to auto, ktoré je poháňané 6-valcovými motormi od BMW a zároveň má terénne schopnosti predchádzajúceho Defenderu. Ako bonus má mnoho prvkov, ktoré zlepšujú jeho využiteľnosť a univerzálnosť v každej situácii.

Aktuálna ponuka vozidiel Toyota