Mercedes triedy E kombi: Angry Birds, Tik-Tok a 615 litrov

Nemecká automobilka Mercedes predstavila novú generáciu svojho modelu s označením Trieda E len nedávno. Teraz prichádza na svetlo sveta praktickejšia alternatíva s karosériou kombi. Nie je to však klasické Mercedesovské kombi, je tvarovo dynamickejšie a ponúka technologické vymoženosti, ktoré sú aktuálne dobe a niektoré aj trochu pritiahnuté za vlasy.

V prvom rade treba povedať, že nová trieda E si veľa berie zo svojho súrodenca s karosériou sedan. Je to nielen predná časť s Digital Light svetlami, ale aj maska chladiča s veľkým lemovaním. Toto auto bude väčšie ako predchodca, lebo na dĺžku pribudli 4 mm. Celkovo bude merať 4 949 mm a šírka narastie na 1 880 mm. V tomto rozmere pribudlo 28 mm. Najväčší podiel nárastu dĺžky však pripravil rázvor. Ten sa predĺžil o 22 mm na 2 961 mm. Keď to porovnáme s BMW radu 5, tak trošku zaostáva. Dĺžka je to o 11 cm menšia a v rázvore stráca 3 centimetre. Otázkou však ostáva, či je BMW radu 5 stále v rovnakej triede, keďže má veľkosť už niektorých predchádzajúcich generácií BMW radu 7. Ale to je iná diskusia. Vráťme sa ku Mercedesu triedy E s karosériou kombi.

Mercedes-Trieda-E-kombi-12

Kombi sa odlišuje od sedanu v zadnej časti, čo je celkom logické. Línia strechy je potiahnutá dlhšie rovno a pozvoľna klesá do zaoblenej zadnej časti. Nie je to už prísne hranaté kombi, ktoré to bolo v niektorých predchádzajúcich generáciách. Skôr evokuje pohľad na verzie Shooting Brake od CLS, prípadne CLA. Je to kombi, ktoré pôsobí veľmi elegantne a na výber máte okrem základnej línie tvarov aj výbavu AMG line, ktorá prinesie zmenené nárazníky, prahy, ale aj väčšie disky kolies. Keď už som načal tie disky, tak základom bude priemer 17 palcov, ale vrchol sa dostane až na číslo 21 v priemere. Áno, čítate správne, Mercedes triedy E môže mať disky s priemerom až 21 palcov.

Interiér modelu začneme pekne od batožinového priestoru, lebo ten nie je zmenený. Dostanete sa doň cez elektricky otvárateľné zadné dvere a stabilita a výška zadku bude zaručená štandardným vzduchovým podvozkom na zadnej náprave. Za príplatok bude podvozok so vzduchovým pružením na obidvoch nápravách. Elektrické veko kufra odhalí batožinový priestor s objemom 615 litrov, ktorý bude možné zväčšiť až na 1 830 litrov. Toto však platí iba v prípade výlučne spaľovacích alternatív. Ak zvolíte verziu, ktorá bude mať plug-in hybrid, tak tam musíte niekde umiestniť batériu. Tu bude objem batožinového priestoru menší, klesne na 460 litrov v základnom stave a 1 735 litrov po sklopení sedadiel. Variabilitu zlepšujú operadlá, ktoré sú delené v pomere 40:20:40.

Zadná časť ten interiéru bude veľmi priestranná, začo sa podpísal aj predĺžený rázvor osi kolies. V prednej časti bude tiež priestoru dostatok, ale bude trochu inak využitý. Mohutné predné sedadlá poskytnú komfortné sedenie v prvom rade a v tom druhom aj nejaké športové ambície. Automobilka siahla po viac displejovom usporiadaní a dokonca bude aj v kombíku triedy E možnosť použiť selfie kameru, ktorá bude namierená dozadu a bude buď zásobovať sociálne siete, alebo ju môžete využiť ako konferenčnú kameru pre Zoom. Na jednom z displejov bude dokonca možné, počas nabíjania plug-in hybridu, prípadne počas kolón a stacionárneho stavu, hrať hru Angry Birds so spolujazdcom.

Mercedes-Trieda-E-kombi-16

A kým technologická dizajnu a úroveň je naozaj vysoká, horšie to bude spočiatku s ponukou motorov. Základnou benzínovou alternatívou a zatiaľ jedinou bude E200, ktorá bude mať pohon výlučne zadnej nápravy a dvojlitrový pozdĺžne umiestnený štvorvalec s výkonom 150 kW (204 k). Bude mať krútiaci moment 320 Nm a poskytne doplnok vo forme mild hybridu s výkonom 17 kW (23 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Tento motor bude spojený s automatickou prevodovkou a celkovo dosiahne zrýchlenie na stovku za 7,8 sekundy. Maximum bude 230 km/h.

Rovnaký mild hybrid a úplne rovnaký automat bude mať aj verzia E220d, ktorá ponúkne dvojliter spaľujúci naftu. Budem mať taktiež 4 valce, ale výkon bude 145 kW (197 k) a krútiaci moment 440 Nm. Táto alternatíva stratí 0,1 sekundy v zrýchlení na svojho benzínového brata. Maximálna rýchlosť bude zase totožná. Ak to je pre vás málo, tak si počkajte do začiatku budúceho roka, kedy Mercedes do ponuky doplní trojlitrový radový šesťvalec na naftu. O ňom zatiaľ ešte veľa nikto nehovorí, ale bude to pravdepodobne agregát fungujúci v modeloch označených ako 400d.

Prvou možnosťou v ponuke triedy E kombi, ktorá bude plug-in hybrid, bude E300e. Bude sa spoliehať na štvorvalec s objemom 2 litre, ktorý bude spolupracovať s elektrickým motorom. Parametre štvorvalca sú úplne rovnaké ako má verzia E200, ale pridáva sa k nemu elektromotor, ktorý ponúkne 95 kW (129 k) a 440 Nm. Celkový výkon tak bude 230 kW (313 k) a na stovku sa táto alternatíva dostane za 6,5 sekundy. Tým, že bude plug-in hybrid, bude mať aj obrovskú batériu. Väčšiu ako mal prvý Nissan Leaf. Je kapacita bude až 25,4 kWh a v testovacom režime WLTP má s karosériou kombi prejsť viac ako 100 km na nabitie. Tieto údaje budú ešte možno o štipku lepšie ako má sedan, lebo v karosérii kombi sa podarilo skĺbiť lepší aerodynamický odpor. Koeficient je na hodnote 0,26, oproti 0,27, ktoré má sedan.

Na náš trh sa kombi dostane už v priebehu tohto roka, ale musíme rátať s tým, že motory budú nabiehať postupne.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes